سیلیس میکرونیزه در صنعت سیلیس آمورف - سیلیس همدان

سیلیس میکرونیزه در صنعت سیلیس آمورف :

همانطور که می دانید سیلیس در اکثر صنعت ها نقش به خصوصی دارد یکی دیگر از صنعت هایی که به طور گسترده‌ای از سیلیس استفاده می‌ کنند سیلیس امورف است .
سیلیس امورف همان سیلیس میکرونیزه است اما چون در درجه کیفی خاص خودش تولید می شود سبب شده تا نام دیگری به خود اختصاص دهد و علاوه بر ویژگی های سیلیس میکرونیزه حاوی ویژگی های منحصر به فرد دیگری هم می باشد .

برای استفاده سیلیس میکرونیزه در صنعت امورف در دو حالت تولید می شود :

یکی از حالات استفاده از همان سیلیس میکرونیزه در صنعت سیلیس امورف است که در ابعاد و مش های خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرد .
حالت دوم استفاده از سیلیس میکرونیزه در حالت فوم است که به عنوان فوم سیلیکا از آن یاد می شود که در صنعت امورف به کار می برند و طی آن به تولید اروزیل می پردازند .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/01a.jpg

درجه کیفی سیلیس آمورف :

نکته قابل توجه این است که سیلیس آمورف در درجه کیفی و بسته بندی خاص خودش تولید می شود و درجه کیفی و ریز دانه‌ بندی خاص خودش را تبعیت می کند  و در دسته های درجه کیفی نوعی درجه کیفی به حساب می آید .

حال شما را بیشتر با صنعت سیلیس امورف آشنا می کنیم .

سیلیس امورف :

اولین آلیاژ آمورف با به کارگیری تکنیک انجماد سریع بر روی آلیاژ دوتایی Au-Si (طلا و سیلیس ) حاصل گردید.
خواص مکانیکی ، سایشی ، مغناطیسی و خوردگی بسیار مطلوب این آلیاژ مقدمه ای برای تحقیقات بسیار وسیع در زمینه تولید مواد سیلیس آمورف فلزی گردید.
خواص مختلف سیلیس آمورف ، به ویژه مقاومت این ماده در مقابل تنشهای حرارتی‌ سبب شده تا از دیگر سیلیس ها متمایز شود و برای مکان های آزمایشگاهی و تولید قطعات مهم نقش موثری داشته باشد .

بیشتر بخوانید:  سیلیس برای مجسمه سازی

انواع کاربرد های سیلیس امورف :

  • اروزیل
  • ظروف آزمایشگاهی
  • کلاهک رادار
  • بدنه فضاپیما ها
  • مبدل های حرارتی
  • مواد و مصالح تعمیر گرو کوره ها
  • قالبهای ریخته گری دقیق فلزات
  • و…..

اما دامنه کاربرد این دسته از مواد به علت ضخامت کم آنها و پایداری حرارتی نا مناسب باعث شده است که استفاده از آنها به موارد خاصی مانند هسته های مغناطیسی ترانسفورماتورها، کامپوزیت ها و موارد مشابه محدود گردد .

اروزیل یکی از کاربرد های پر اهمیت سیلیس امورف :

اروزیل نام علمی فوم سیلیکا (Fumed Silica) یا سیلیس میکرونیزه که به حالت فوم در می آوردند ، است که ماده ای سبک و حجم دهنده برای بالا بردن غلظت مواد و افزایش خواص چسبندگی  است.
اروزیل کاربردهای گسترده ای دارد و در کارخانجات رنگسازی ، سنگ های تزئینی ، سرامیک سازی ، مرکب سازی ، روان کننده های بتن و صنعت فایبر گلاس مورد استفاده قرار می گیرد .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/daraje1-site3.jpg

مزایای عملکردی پودر اروزیل حاوی سیلیس آمورف :

تطبیق پذیری فوم سیلیس یا سیلیس میکرونیزه  مربوط به مساحت سطحی و ساختار متراکم آن است که هر دو منجر به مزایای عملکرد منحصر به فرد آن می شوند که شامل موارد زیر است:

• ضد رسوب ، ضخیم کننده و مقاومت در برابر ریزش
• مقاومت در برابر خراش و سایش
• روان کننده و آنتی کیک
• مقاومت در برابر خوردگی
• توانایی جذب پیشرفته
• تقویت

اروزیل یا فوم سیلیکا شامل قطرات میکروسکوپی سیلیس آمورف است که از ذرات ثانویه سه شاخه ای ، زنجیره ای و سه بعدی شکل تشکیل شده ‌است . اروزیل همچنین به عنوان سیلیس پیروژنیک نیز شناخته می‌شود زیرا توسط شعله تولید می ‌شود .

تفاوت مواد کریستالی و سیلیس امورف :

در مواد کریستالی به هنگام گرم کردن ، جامد مستقیماً به فاز مایع تبدیل می شود ، اما در مواد آمورف ، در میانه گرمایش ، ابتدا جامد ترد تبدیل به جامد نرم می شود و سپس با ادامه گرمایش ذوب رخ می دهد . دمایی که در آن جامد ترد به نرم تبدیل می شود را دمای انتقال شیشه می نامند .

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در صنعت ساختمان سازی

مواد کریستالی و مواد سیلیس آمورف در درجه دمای یکسانی تولید می شود و تنها تفاوت آنها در هنگام تولید و فرم دهی به آن است .

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان علاوه بر تولید سیلیس میکرونیزه در درجه کیفی های مختلف ، در صنعت سیلیس امورف هم نقش موثری دارد که در درجه کیفی و بسته بندی خاص خودش تولید می شود .
علاوه بر تولید سیلیس آمورف به شکل فوم هم آن را تولید می کنند که به عنوان فوم سیلیکا در بازار عرضه می گردانند .

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat