سیلیس میکرونیزه چیست ؟

سیلیس میکرونیزه در صنعت لعاب سازی

سیلیس پودری میکرونیزه یکی از محصولات فوق العاده شرکت سیلیس میکرونیزه همدان است که از سنگ معدن سیلیس استخراج و طبق انواع اسیاب ها ان را به تعداد و اندازه های مختلف در می اوردند که هر کدام در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی از صنعت های مهمی که در ان بیشترین استفاده را دارد صنعت لعاب سازی است که برای انواع استفاده های مختلف لعاب سازی در مش های  (ریز دانه ها با اندازه و قطر مختلف) مورد استفاده قرار می گیرد.

سیلیس میکرونیزه در صنعت لعاب سازی از نظر درجه کیفی از کیفیت درجه یک استفاده می شود که مقاومت بالایی داشته باشد و مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر اکسیداسیون ها  که درجه یک ان در درجه ی خلوص بالای 98 درصد استفاده می کنند.

مواد اولیه در ساخت لعاب سازی ، سیلیس پودری میکرونیزه است که باید از نوع مرغوب و درجه یک باشد تا مقاومت های مورد نیاز را به لعاب ها دهد و سبب بهبود کیفیت ان می شود ، شرکت میکرونیزه سیلیس همدان با مش های مختلفی که برای هر صنعت تولید می کند.

پودر سیلیسی با کیفیت درجه یک برای صنعت لعاب سازی تهیه کرده و در بسته بندی های مخصوص به بازار عرضه می کند که سبب افزایش کیفیت و بهبود سیلیس پودری مورد استفاده در صنعت لعاب سازی می شود

بی شک بهترین شرکتی که سیلیس پودری میکرونیزه را برای صنعت لعاب سازی در بهترین نحوه خود عرضه می کند و در بسته بندی و قطر مناسب تهیه می کند شرکت سیلیس میکرونیزه همدان است.

صنعت لعاب سازی

سیلیس میکرونیزه در صنعت لعاب سازی سرامیک

لعاب سازی سرامیکی یکی از مهم ترین بخش ان صنعت شیشه است زیرا لعاب دهی ان یکی از انواع شیشه ها است پس ابتدا باید با صنعت شیشه سازی اشنا شوید تا نوع لعاب دهی سرامیک که توسط شیشه ها صورت می گیرد را متوجه شوید.

زمانی  که شیشه را می خواهند تشکیل دهند شیشه را حالت ذوب شده در می اورند و حالت ملکول های شیشه هر کدام شکل به خصوص خود را می گیرند که با ثابت ماندن ملکول های تشکیل دهنده بلورهای ان شکل های متفاوتی را به خود می گیرند.

بیشتر بخوانید:  درجه کیفی سیلیس میکرونیزه

البته موادی که حالت مذاب است شکل بلوری را تشکیل نداده است و پس از سرد شدن شکل بلوری را به خود می گیرد بنابراین زمانی که به شکل مذاب باشد حالت بلوری ندارد و هنگامی که سرد می شود و حالت جامد می گیرد شکل بلوری خود را پیدا می کند و می توان هر زمان به حالت ذوب ان را در بیاوریم تا باز سرد شود .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/s4.jpg

نکته مهم اینجاست که کوارتز (سیلیس) این خاصیت ندارد و نمی توان ان را ذوب و دوباره به حالت جامد در بیاوریم زیرا پس از سرد شدن حالت اولیه و نظم اولیه را به خود نمی گیرد و دیگر حالت بلوری ندارد و در حالت بدون بلور ان همان حالت شیشه است که به خود می گیرد .

کوارتز (سیلیس) در درجه ی 1710 درجه سانتی گراد ذوب می کنند و تبدیل به شیشه می کنند و شیشه های ازمایشگاه ها را ذوب کرده و ان را بدست می اورند. کوارتز (سیلیس) یکی از مواد اصلی برای تولید لعاب و صنعت لعاب سازی است .

هنگامی که می خواهند سرامیک  را لعاب دهی کنند به درجه حرارت لعاب دهی بستگی پیدا می کنند و در درجه ی کم مقدار سیلیس کم و در درجات بالا مقدار سیلیس بالا می رود زیرا سیلیس ماده ای سخت و با دوام است و تاثیر پذیری ان در برابر مواد شیمیایی کمتر است برای همین خاصیت لعاب دهی را افزایش می دهند .

لعاب سازی در صنعت کاشی سازی

صنعت کاشی سازی از 2 مرحله تشکیل می شود:

مرحله اول تولید پیکره اولیه کاشی است که حالت سفالی دارد و پیکره بندی ان نام کاشی را به خود می گیرد .

مرحله دوم ان لعاب دهی است که روی کاشی اعمال می کنند که ظاهر روی کاشی را طراحی می کنند و زیبا سازی و مقاوم سازی کاشی را در برابر حرارت و سایش و تحت تاثیر قرار نگرفتن در برابر مواد شیمیایی است و لعاب دهی ان توسط یکی از انواع شیشه انجام می شود که علاوه بر شیشه برخی از اکسیدان های فلزی و سیلیس انجام می گیرد .

بیشتر بخوانید:  کاربردهای سیلیس میکرونیزه

مهم ترین عاملی که کاشی ها را از یکدیگر متمایز می کند لعاب دهی ان است کاشی هایی که لعاب دهی توسط سیلیس پودری نمی شود باعث می شود کاشی های سستی حاصل شود و مقاومت های ان را پایین می اورد اما کاشی هایی که توسط سیلیس پودری انجام می گیرد مقاومت های کاشی را در برابر انواع موارد حفظ می کند و سبب می شود زیبا سازی ظاهری کاشی بالا برود.

لعاب دهی بر روی انواع موارد فقط سبب مقاومت های ان نمی شود زیرا مهمترین عامل استفاده از لعاب مقاومت هایی است که می دهد اما ویژگی های دیگری به ان می دهد که مخاطب را به خود جلب می کند.

لعاب دهی بر روی انها سبب ایجاد انواع رنگ ها و طرح ها بر روی انواع کاشی ها و سرامیک ها می شود که ویژگی و تنوع انها را چند برابر می کند.

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat