سیلیس میکرونیزه در صنعت خودرو سازی و کاربرد سیلیس در لاستیک سازی

سیلیس میکرونیزه در صنعت خودرو سازی و کاربرد سیلیس در لاستیک سازی - سیلیس میکرونیزه همدان

سیلیس میکرونیزه در صنعت خودرو سازی و کاربرد سیلیس در لاستیک سازی

امروزه صنعت خودروسازی جز صنعت هایی است که کاربرد زیادی دارد و تولیدات زیادی دارد و جز پر رونق ترین صنعت ها می‌ باشد و جالب تر از همه این موارد این است که سیلیس میکرونیزه نیز در این صنعت هم نقش اساسی دارد و نکته حائز اهمیت این است که سیلیس میکرونیزه در صنعت خودرو سازی جز مواد اصلی به شمار می آید که در ادامه نوع عملکرد سیلیس میکرونیزه را در این صنعت برای شما توضیح خواهیم داد .

همانطور که گفته شده است سیلیس میکرونیزه از سنگ معدن سیلیس استخراج و به آزمایشگاه ها برده و توسط آسیاب ها سیلیس خالص را بدست می آوردند . سیلیس میکرونیزه به صورت یک ترکیب در صنعت خودرو سازی استفاده می شود و جز مواد اصلی این صنعت محسوب می شود . سیلیس میکرونیزه به شکل ترکیب Si N تولید می شود و در صنعت خودرو سازی استفاده می شود  .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/01a.jpg

نیترید سیلیکون در خودرو سازی

نیترید سیلیکون که مواد اصلی آن همان سیلیس میکرونیزه می باشد به شکل این ترکیب حاصل می شود و در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد و ویژگی ها و عملکرد مناسب را به این صنعت القا می کند و مهم ترین مسئله ای که اینجا به وجود می آید تهیه سیلیسی کاملا خالص برای تولید نیترید سیلیکون برای صنعت خودرو سازی می باشد .

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان با تولید سیلیس پودری برای تولید ترکیب نیترید سیلیکون و در نهایت برای استفاده در صنعت خودرو سازی مفتخر است که سیلیسی کاملا خالص و قابل ترکیب شدن را تولید و بسته بندی کرده و به بازار عرضه می گردانند تا ویژگی و عملکرد مورد نیاز شما را به ترکیب در نهایت صنعت شما القا کند .

ترکیب نیترید سیلیکون

از نظر ترمودینامیکی پایدارترین نیترید های سیلیسیم است . از این رو ، Si N  هنگام اشاره به اصطلاح ” نیترید سیلیکون ” از نظر تجاری مهمترین نیترید های سیلیکون است . این یک ماده جامد سفید با نقطه ذوب بالا است که نسبتاً شیمیایی بی اثر است و توسط HF رقیق و H  SO گرم مورد حمله قرار می گیرد . بسیار سخت است ( 8.5 در مقیاس mohs ) . از پایداری حرارتی بالایی برخوردار است .

نیترید سیلیکون در صنعت خودرو سازی و لاستیک سازی

نیترید سیلیکون ( Si3N4 ) ترکیبی شیمیایی از عناصر ، سیلیکون و نیتروژن است . این یکی از مواد اصلی سرامیکی فنی موجود در بازار است و ویژگی های مشابه مانند کاربید سیلیکون دارد . در طول سالها ، این مواد به طور موثر در انواع برنامه های کاربرد سیلیس اعم از بلبرینگ غلتکی در اسکیت بورد به قطعات موتور خودرو مورد استفاده قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید:  سیلیس چینی و لعاب سازی

نیترید سیلیکون دارای خواص منحصر به فرد و قابل توجه است . در حقیقت ، محصولات ساخته شده از این ماده در موتورهای اصلی شاتل فضایی استفاده شده است و این یکی دیگر از موارد کاربرد سیلیس محسوب می شود . این یکی از چندین مواد سرامیکی یکپارچه است که می تواند به شدت شوک حرارتی و گرادیان حرارتی تولید شده در موتورهای اکسیژن و راکت هیدروژن تولید کند. این در سراسر برنامه شاتل فضایی بسیار قابل اعتماد بوده است .

حال جالب است بدانید که از حالت دیگر سیلیس میکرونیزه در صنعت خودرو سازی استفاده می کنند که به عنوان نانو سیلیکا نام گذاری شده است .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/02a-1.jpg

نانو سیلیکا در لاستیک سازی

نانو سیلیس عموما دارای ساختار بی شکل ( آمورف ) و توخالی ( مزوپوروس ) است . در برخی موارد ساختار کریستالین نانو سیلیس قابل حصول است که معمولا تشخیص آن از تست های اشعه ایکس غیر ممکن است . نانو ذرات سیلیس بنا بر انرژی آزاد گیبس به شدت تمایل به آگلومره شدن ( به هم چسبیدن ) دارند . بهترین شکل ذرات برای نانو ذرات سیلیس جهت تعلیق کروی است . این شکل کروی توسط سنتز در محیط آمونیاک قابل دسترسی‌ است . عمده ی ذرات نانو سیلیس برای مصارف صنعتی دارای تک سایز ( تعلیق ) دو سایز آبگریز ( جدایش نفت و آب ) استفاده می‌شود .

نانو ذرات سیلیکون دی‌ اکسید که همچنین به عنوان نانوذرات سیلیکا یا نانو سیلیس شناخته می‌شود ، اساس تحقیقات در زمینه زیست پزشکی است که این به دلیل ثبات مولکولی ، سمی بودن کم و توانایی آن‌ها در برقراری پیوند با طیف وسیعی از مولکول‌ها و پلیمرها است .

یک فرم تجاری سیلیس بسیار پراکنده توسط افزایش تتراکلرید سیلیسيم در مشعل هیدروژن شامل ذرات اولیه سیلیکا با ابعاد کمتر از ۰/۱میکرون تولید شد ، اما آنها به خوشه‌های درشت و ناهموار تقسیم شدند که باعث شد حالت تعلیق بسیار ضعیف بشود .

نانو سیلیکا در صنعت خودرو سازی و لاستیک سازی

نانو سیلیکا در بخش تایر خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و در تولید تایر نقش به خصوصی دارد که در ادامه با نحوه عملکرد آن آشنا می شوید :

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه برای صنعت بتن سازی

نانو سیلیس می تواند در صنعت لاستیک به عنوان پرکننده استفاده شده و استحکام و طول عمر لاستیک را افزایش دهد . این جایگزینی علاوه بر حذف مشکلات زیست محیطی دوده ، مصرف انرژی جهت حرکت و میزان صدای ناشی از حرکت را کاهش می‌دهد  و همچنین  موجب افزایش چسبندگی سیم به کامپاند پلیمری در تایر می‌شود .

جمع بندی مطالب

در صنعت خودرو سازی از سیلیس میکرونیزه به دو صورت استفاده می کنند اولین استفاده آن در ترکیب نیترید سیلیکون است که برای تولید قطعات داخلی و خارجی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و سبب استحکام و بالا رفتن مقاومت آن شود .

دومین استفاده سیلیس میکرونیزه در صنعت خودرو سازی به حالت نانو سیلیکا می باشد که در قسمت تایر خوردو مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت و ویژگی هایی اعم از پر کننده و استحکام و افزایش طول عمر تایر را به وجود می آورد .

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان مفتخر است  با تولید سیلیس میکرونیزه برای ترکیب نیترید سیلیکون و نانو سیلیکا توانسته به طور کامل تمام استفاده های سیلیس میکرونیزه در صنعت ها را پوشش دهد و برای تمام صنعت ها سیلیس مخصوص آن را تولید و بسته بندی کند و به بازار عرضه کند .

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه برای لاستیک سازی

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat