کاربرد سیلیس در لنت سازی - شرکت سیلیس همدان

سیلیس که با نام سیلیسیم دی‌اکسید و سیلیکا نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین عناصر در پوسته زمین است. در واقع این ماده معدنی  با فرمول شیمیایی SiO₂ دومین عنصر پرکاربرد در پوسته زمین محسوب می‌شود. این ماده معدنی به صورت طبیعی و یا در ترکیب با سایر اکسیدها یافت می‌شود. سیلیس به شکل آزاد در طبیعت به سه دسته کوارتز، ماسه سنگ و فلینت وجود دارد. هر کدام از آنها شکل و کاربردهای متفاوتی دارند. درکل سیلیس امروزه به عنوان یک ماده مهم در صنایع مختلفی به کار می‌رود. در این مقاله سعی داریم به کاربرد سیلیس در لنت سازی بپردازیم.

از جمله دیگر صنایعی که از این کانی به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند، می‌توان به سرامیک سازی، شیشه سازی، سیستم‌های تصفیه آب، ریخته گری، لنت سازی، صنایع بهداشتی، صنایع پتروشیمی، صنایع فولادی، لنت سازی و… اشاره کرد. بنابراین اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید، خواندن ادامه مقاله زیر به شما توصیه می‌شود.

کاربرد سیلیس میکرونیزه در لنت سازی

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/09/l2.jpg

قبل از اینکه به کاربرد سیلیس در لنت سازی بپردازیم، بهتر است درباره این صنعت کمی بیشتر صحبت شود. لنت به عنوان یکی از لوازم یدکی پرکاربرد همواره مورد توجه خودروسازان بوده است. لنت انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • لنت صفحه كلاچ
  • لنت ترمز و صفحه كلاچ
  • انواع لنت ترمز
  • لنت ترمز ديسكي
  • لنت ترمز خودرو (دیسکی-كفشكی)
  • لنت كلاچ خودرو
  • لنت ترمز خودرو

با توجه به اهمیت این قسمت در جهت بالا بردن استاندارد و ایمنی وسیله نقلیه صنعتگران به دنبال استفاده از مواد با کیفیت و استاندارد مانند سیلیس برای طراحی و تولید انواع لنت‌ها هستند. اما کاربرد سیلیس در لنت سازی چگونه است؟ 

لنت از دو قسمت فلزی و غیرفلزی ساخته شده است که پس از طراحی و تولید مونتاژ می‌شوند. البته از مواد مختلفی برای تولید لنت استفاده می‌شود که باعث تنوع تولید انواع لنت شده است. مواد اولیه‌ای که در طول فرآیند طراحی و تولید لنت ترمز به کار می‌روند، شامل الياف آهن، رزين فنوليك، الياف سلولزی، گرافيت، باریت، کربنات کلسيم، اکسيد آهن قرمز، پودر برنج، پودر پلاستيک، چسب، کفشک آهن، کارتن و سیلیس هستند.

سیلیس نیز به عنوان یک پودر معدنی پایه و اصلی در ترکیب با دیگر پودرهای معدنی و فلزی قرار می‌گیرد و مواد با استفاده از فرمولاسیون تنظیم شده در دستگاه میکسر با همدیگر ترکیب می‌شوند تا پس از ترکیب برای فرم دهی اولیه وارد قالب‌های پرس هیدرولیکی شوند. پس از اینکه مواد در این قالب‌ها متراکم شدند، به شکل مورد نظر فرم داده می‌شوند تا برای قسمت غیرفلزی لنت آماده شوند. در واقع سیلیس یکی از مواد پر کاربرد برای ساخت قسمت غیر فلزی لنت است. برای ساخت قسمت فلزی لنت نیز از صفحات فلزی استفاده می‌شود. در هنگام مونتاژ بخش فلزی و غیر فلزی با استفاده از پرس گرم به یکدیگر متصل می‌شوند. کاربرد سیلیس در لنت سازی باعث می‌شود تا لنت استحکام لازم را در برابر حرارت‌های بالا ناشی از اصطکاک داشته باشد.

چرا از سیلیس به عنوان یک ماده اولیه در صنعت لنت سازی استفاده می‌شود؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/09/l1.jpg

همانطور که گفته شد سیلیس یک کانی ارزشمند است که به وفور در پوسته زمین یافت می‌شود. در مجموع می‌توان گفت ۹۰ درصد پوسته جامد کره زمین از سیلیس تشکیل شده است. این ماده مقاومت و خاصیت چسبندگی فوق العاده بالایی را در ترکیب با مواد دیگر دارد. در واقع کاربرد سیلیس در لنت سازی به عنوان یک پرکننده عاملی و انبساط دهنده است که برای قالب گیری دقیق لنت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالایی که این ماده معدنی دارد از آن در صنایع لنت سازی و ریخته گری به عنوان افزودنی برای آلیاژهای غیر آهنی استفاده می‌شود تا از این طریق بتوانند مقاومت و انعطاف محصولات تولید شده را در برابر سایش افزایش دهند.

هر چقدر میزان مقاومت محصول تولید شده بالاتر باشد طول عمر وسیله مورد نظر نیز افزایش می‌یابد و قطعاتی مانند دیسک صفحه دیرتر فرسوده خواهند شد. از طرفی عملکرد صحیح لنت ترمز باعث می‌شود تا ترمز گیری و ایمنی خودرو بالاتر برود.

نتیجه گیری

سیلیس به عنوان یک ماده معدنی که به وفور در پوسته زمین یافت می‌شود در صنایع مختلف از تصفیه آب، رنگسازی کشاورزی، ریخته گری و… کاربرد دارد. این به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالای این ماده معدنی است که در برابر حرارت و اصطحکاک به خوبی مقاومت می‌کند. از طرفی ترکیب آن با مواد و پودرهای معدنی دیگر باعث می‌شود تا بتوان یک فرمولاسیون قوی برای طراحی و تولید انواع لنت ایجاد نمود.

 خودروسازان از اهمیت کاربرد سیلیس در لنت سازی با خبر هستند، به همین دلیل از این ماده جهت ایمنی و استاندارد هرچه بهتر خودرو استفاده می‌کنند. هرچقدر لنت خودرو از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار باشد، سیستم ترمز نیز به بهترین شکل عمل خواهد نمود و علاوه بر کاهش تصادفات میزان آسیب و فرسودگی دیگر قسمت‌های خودرو مانند دیسک صفحه، دیفرانسیل و غیره نیز کاهش خواهد یافت.

خرید سیلیس میکرونیزه برای لنت سازی

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:  سیلیس شوینده ها

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

4.8/5 - (80 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat