کاربرد سیلیس درجه دو در صنعت فرو سیلیس-سیلیس میکرونیزه همدان

کاربرد سیلیس درجه دو در صنعت فرو سیلیس

زمانیکه سنگ معدن سیلیس را استخراج می کنند سیلیس خالص حاصل از آزمایشگاه ها به سمت آسیاب خانه رفته سپس به انواع و حالت های مختلفی تبدیل می کنند و در صنعت ها استفاده می کنند .

سیلیس به دلیل ویژگی های ذاتی که دارد در حالت های مختلف می توان آن را تبدیل کرد و استفاده های مختلفی هم می‌ توان از سیلیس میکرونیزه داشت بنابراین در بین صنعت ها محبوبیت خاص خودش را دارد .
نوع دیگر تبدیل سیلیس ، فرو سیلیس می باشد که با استفاده از آلیاژ های دیگر همراه با سیلیس میکرونیزه حاصل می شود و شما با تهیه فرو سیلیس می توانید کارایی بالا و عملکرد صحیح آن را در انواع صنعت ها مشاهده کنید .

برای تولید فرو سیلیس باید از درجه کیفی استفاده شود که در تولید ، فرایندی موفق داشته باشد .

سیلیس درجه دو

سیلیس در حالت های مختلف و در درجه کیفی های مختلف تولید می شود که یکی از پر استفاده ترین درجه کیفی سیلیس برای صنعت فرو سیلیس ، سیلیس درجه دو می باشد که درصد خلوص آن بین 90 تا 98 درصد می باشد که این بازه کیفی باعث شده تا بازدهی و کارایی و عملکرد بالایی در صنعت فرو سیلیس داشته باشد که شرکت سیلیس میکرونیزه همدان با تولید سیلیس درجه دو مرغوب برای صنعت فرو سیلیس این نیاز شما را برطرف ساخته است .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/danebandi.jpg

سیلیس درجه دو در فرایند تولید فرو سیلیس

همانطور که می دانید سیلیس  در سه حالت درجه کیفی تولید می‌ شود که هر کدام در صنعت مخصوص خود کاربرد ویژه ای دارد  . سیلیس مورد استفاده برای فروسیلیس ، سیلیس  درجه دو می باشد که در درصد خلوص ۹۵ درصد تولید می شود و در مواد اولیه فروسیلیس مورد استفاده قرار می‌ گیرد .

حال ترکیب و نحوه تهیه فرو سیلیس را برای شما توضیح می دهیم تا از اهمیت بالای ان مطلع شوید و خریدی با خیال راحت داشته باشید تا سبب بهینه سازی فروسیلیس استفاده شده در محصولات شما شویم .

بیشتر بخوانید:  کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب

فروسيليس چيست؟

فرو سيليس یا همان فرو سیلیسیم ( Ferrosilicon ) آميژاني از آهن و سيليسيم مي باشد ، كه در گريدهاي 10 تا  90 درصد به بازار عرضه مي شود . علاوه بر آهن حدود 2 تا 4 درصد ناخالصي هايي مانند آلومينيم ، كروم ، كلسيم ، منگنز ، كربن ، تيتانيوم ، گوگرد نيز در تركيب فروسيليس وجود دارند .

البته گفته می شود چون فرو سیلیس به صورت خالص از آزمایشگاه ها تهیه می شود با استفاده از حالت های  خالص آلومينيم ، كروم ، كلسيم ، منگنز ، كربن ، تيتانيوم ، گوگرد استفاده می شود اما چون به ترکیب خالص فرو سیلیس اضافه می شود ، نام ناخالصی به کار می برند .

فرایند تولید فرو سیلیس

در فرایند تولید فروسیلیس مواد اولیه متنوعی استفاده می‌شود ولی به‌طور کلی می‌توان این مواد را در سه گروه دسته‌ بندی کرد :

• مواد حامل سیلیس درجه دو
• مواد احیا کننده
• مواد حامل آهن

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site.jpg

با توجه به این که فرایند تولید فروسیلیس یک فرایند بدون سرباره می‌باشد ، تقریباً تمامی عناصر موجود در مواد اولیه را وارد محصول می‌شوند ؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در کلیه مواد مشترک می‌باشند خلوص بالای مواد می‌باشد برای مثال سیلیس در خلوص ۹۵ درصد به بالا تولید می شود به عنوان سیلیس درجه دو از آن یاد می شود .

با بالا رفتن ناخالصی‌ های موجود در مواد ، درصد ناخالصی‌های موجود در محصول از جمله آلومنیوم و کلسیم افزایش می‌یابد . ویژگی مشترک دیگر، یکنواختی ترکیب شیمیایی هر یک از مواد است که باید در کلیه محموله‌ها رعایت شود .

مصارف و كاربرد فروسيليس چيست؟

فرو سيليس در صنايع فولاد سازي به عنوان عامل اكسيژن زا از مذاب فولاد  و در ريخته گري چدن هاي خاكستري به عنوان عامل جوانه زا ( براي تشكيل گرافيت ) كاربرد دارد . همچنين براي توليد فولاد ها و چدن هاي آلياژي پر از سيليس میکرونیزه نيز از فرو سيليس استفاده مي گردد .

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه برای صنعت بتن سازی

از فرو سيليس براي توليد آميژان هاي سه جزئي فروسيليكو منيزيم ( fesimg ) و فرو سيليكو منگنز ( fesimn ) نيز استفاده مي شود . از فرو سيليس در توليد الكترود هاي گرافيتي که باز هم الکترود های از سیلیس میکرونیزه حاصل می شوند براي جوشكاري نيز استفاده مي شود .

حال برای تمام کاربرد های فرو سیلیس ، سیلیس قابل استفاده ، سیلیس درجه دو می باشد  که در مواد اولیه فرو سیلیس مورد استفاده قرار می گیرد . حال شما باید از شرکتی  تهیه کنید که سیلیس درجه دو مرغوبی به شما تحویل بدهد تا سبب بهینه سازی صنعت فرو سیلیس شما باشد .

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان مفتخر است که با تولید سیلیس درجه دو سبب شده تا شما با خیال راحت برای مواد اولیه صنعت فرو سیلیس ، سیلیس درجه دو را تهیه کنید که در بسته بندی های مخصوص خود به شما عرضه می گردانند .

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat