کاربرد سیلیس در کشاورزی - سیلیس میکرونیزه

کاربرد سیلیس در کشاورزی چیست؟ سیلیس را برای محصول تأمین می کند که به نوبه خود تعرق ، تنش شوری و تنش آبی را کاهش می دهد. این رشد رویشی بیش از حد را کند کرده و آن را به رشد زایشی گیاه تبدیل می کند.

سیلیس چگونه بر کشاورزی تأثیر می گذارد؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/2-6.jpg

به نظر می رسد سیلیکون برای گیاهان خاصی در شرایط استرس مفید است. مشخص شده است که تحمل به خشکی را بهبود می بخشد و پژمردگی را در محصولات خاصی که آبیاری در آن ها ممنوع است به تاخیر می اندازد و ممکن است توانایی گیاه را در برابر ریز مغذی ها و سایر سموم فلزات (مانند آلومینیوم ، مس ، آهن ، منگنز ، روی و غیره) افزایش دهد. سیلیس در واقع دومین ماده مغذی فراوان است که در پوسته زمین یافت می شود و بنابراین در بسیاری از خاکها بسیار متمرکز است ، که به نوبه خود آن را به جزء اصلی بافتهای گیاهی تبدیل می کند. امروزه انواع مختلفی از سیلیس در بازار استفاده می شود ، اما رایج ترین آنها عبارتند از: سیلیکات پتاسیم. سیلیکات کلسیم.

نقش سیلیس پودری در گیاهان

مشخص شده است که وجود سیلیس پودری در گیاهان بسیاری از تنش های غیر زنده و بیوتیک را کاهش می دهد و منجر به ترکیب سیلیکات ها در بسیاری از کودها می شود. سیلیس در اشکال آزاد و ترکیبی جزء غالب مواد جامد بسیاری از خاکها است و سیلیس محلول معمولاً املاح اصلی محلولهای خاک است. … سیلیس دانه بندی در مقادیر قابل ملاحظه ای توسط برخی گیاهان جذب می شود و با پوسیدگی گیاهان به سطح خاک بازگردانده می شود. سیلیس برای گیاهان عالی است ، اما بزرگترین فایده سیلیس بیوژنیک تأثیر آن بر باکتری های محرک رشد گیاه در ناحیه ریشه است. … بنابراین ، باکتری های محرک رشد گیاه در ناحیه ریشه ، همراه با سیلیس بیوژنیک ، مقاومت طبیعی گیاه را در برابر استرس و بیماری تا حد زیادی افزایش می دهد.

فواید سیلیس پودری برای گیاهان چیست؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/3-5.jpg

اگرچه سیلیس برای رشد و نمو گیاه ضروری نیست ، اما می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به تقویت دیواره های سلولی ، محافظت در برابر استرس های محیطی ، جذب آب و مواد معدنی کمک می کند و سطح بیشتری از حفاظت در برابر بیماری های قارچی مانند کپک پودری را اضافه می کند. سیلیس دومین عنصر فراوان در پوسته زمین است و به مقدار قابل توجهی در خاک یافت می شود. با این حال ، سیلیکون فقط می تواند توسط گیاه به شکل مونو سیلیکیک اسید جذب شود. بیشتر گیاهان دو برگ (برگهای پهن) مقدار کمی سیلیکون را به خود اختصاص می دهند و کمتر از 0.5 درصد در بافت آنها تجمع می یابد.

بیشتر بخوانید:  مصرف سیلیس میکرونیزه در ایزوگام 

کود سیلیس پودری چیست ؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/1-6.jpg

پودر سیلیس به عنوان یک شکل دانه ای و متخلخل از دی اکسید سیلیکون در نظر گرفته می شود که به طور مصنوعی از سیلیکات سدیم ساخته شده است. این یک ماده معدنی طبیعی است که تصفیه شده و سپس به شکل پودر پردازش می شود. … ما پودر سیلیس بسیار خالص را عرضه می کنیم که کاملاً در آب پراکنده است. سیلیس می تواند استحکام مکانیکی و همچنین فتوسنتز در گیاهان را ارتقا دهد و به مقاومت در برابر آفتاب یا سایه ناکافی کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که به مقاومت در برابر تنش خشکی و همچنین استرس بیوتیک (بیماری ، آفات) کمک می کند و کارایی مواد مغذی را افزایش می دهد. وقتی سیلیس به عنوان کود به برخی خاکها اضافه شود ، برای بسیاری از محصولات مفید است. … برای برخی محصولات زراعی ، کودهای سیلیکونی خاک حتی در شرایط مطلوب رشد و در غیاب بیماری ، عملکرد محصول را افزایش می دهد.

تولید و کاربرد سیلیس پودری برای کود سیلیس در صنعت کشاورزی

کودهای سیلیس همچنین توانایی گیاهان را برای مقاومت یا تحمل تنش های زیستی مانند حمله به آفات حشرات و حملات قارچی افزایش می دهند. کودهای سیلیکونی به دلیل اسیدیته ، شوری و سمیت می توانند تنش های غیر زنده را کاهش دهند. کودهای سیلیکونی می توانند به کاهش اتلاف آب و تعرق کمک کنند.

آیا سیلیس ماده مغذی گیاه است؟

سیلیس (Si) یک ماده مغذی غیر ضروری برای اکثر گیاهان است. با این حال ، در محصولات زراعی مشخص شده است که بر رشد و کیفیت گیاه ، فتوسنتز ، تعرق و افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش هایی مانند خشکسالی تأثیر می گذارد.

آیا سیلیس برای گیاهان سمی است؟

سیلیس عنصر مهم و ضروری در هر مرحله از زندگی گیاهان است. … مقاله ویکی پدیا در مورد ژل سیلیکا چنین می گوید: ژل سیلیکا غیر سمی ، غیرقابل اشتعال ، غیر واکنش پذیر و با استفاده معمولی پایدار است.

کاربرد سیلیس در کشاورزی و گیاهان

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/4-6.jpg

نانوذرات سیلیکون همچنین ممکن است به عنوان عوامل انتقال پروتئین ها ، نوکلئوتیدها و سایر مواد شیمیایی در گیاهان مورد استفاده قرار گیرند. نانوذرات و نانوحسگرها Si-NP ها را ترکیب می کنند و به ترتیب می توانند به طور م inثر در کشاورزی برای افزایش احتباس آب در خاک و برای نظارت بر خاک استفاده شوند.سیلیس واقعاً یک ماده معدنی ترکیبی شگفت انگیز است که به افزایش مقاومت در برابر تنش های غیرزیستی و بیوتیکی کمک می کند و در نتیجه گیاهان قوی تری و برداشت فراوان حاصل می شود.

بیشتر بخوانید:  سیلیس شوینده ها

سیلیس در کشاورزی چگونه استفاده می شود؟

سیلیس علاوه بر نقش ساختاری ، ممکن است با بهبود واکنش دفاعی گیاهان را از حمله حشرات ، بیماری ها و استرس محیطی محافظت کند. برای برخی محصولات زراعی ، کودهای سیلیکونی باعث افزایش عملکرد حتی در شرایط مطلوب رشد و در صورت عدم وجود بیماری می شود.

اهمیت سیلیس در خاک چیست؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/5-5.jpg

در خاک ، Si سیلیس ممکن است بر اتصال عناصر مغذی به ذرات خاک تأثیر بگذارد و آنها را کم و بیش برای جذب گیاه در دسترس قرار دهد. شناخته شده است که سیلیکون جذب خاک P را به ویژه در pH پایین کاهش می دهد و بنابراین ، بخش قابل دسترس گیاه P در خاک را افزایش می دهد.

چگونه سیلیس جذب گیاهان می شود؟

پس از جذب سیلیس یا Si توسط ریشه ها و انتقال در xylem ، ژل سیلیکا (SiO2 · nH2O) با پلیمریزاسیون اسید سیلیکیک با غلظت بالا (> 2 میلی مولار) تشکیل می شود. … تعرق آب و پلیمریزاسیون Si دو عامل اصلی برای تولید غلظت بالای اسید سیلیسیک در شاخه های گیاهی هستند.

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان با تولید میکرو سیلیس یا سیلیس میکرونیزه خالص که با آزمایشگاه های مجهز و آسیاب های مدرن سبب شده تا نیاز شما را برای میکرو سیلیس مورد استفاده در صنعت کشاورزی برطرف کند و تمام ویژگی و خواص و اثراتی که در قسمت های قبل گفته شده را به محصول شما بدهد .

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه :

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز و سیلیس میکرونیزه ، سیلیس ممتاز ، آنتراسیت ، سیلیس درجه یک و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (17 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat