پودر سیلیس سفید میکرونیزه همدان - سیلیس میکرونیزه همدان

در این مقاله از شرکت سیلیس همدان قصد داریم درباره پودر سیلیس سفید میکرونیزه همدان صحبت کنیم. برای خرید سیلیس و خرید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس میکرونیزه ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت از شرکت سیلیس همدان میتوانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

سیلیس میکرونیزه یا پودر سیلیس میکرونیزه چیست؟

سیلیس طبیعی یا دی‌اکسید سیلیکون یکی از رایج‌ترین مواد معدنی در پوسته زمین است. سیلیس طبیعی، کریستالی معدنی با اشکال مختلف است. سیلیس میکرونیزه نام درجه‌ای از سری سیلیس طبیعی با خلوص بالا (۹۹٪) است که توسط شرکت‌های مختلف از جمله شرکت سیلیس همدان تولید می‌شود. پودر سیلیس سفید میکرونیزه همدان ذاتاً روشن، سفید و کم رطوبت است و مقاومت و دوام بالایی دارد. این پودر در اندازه‌های مختلف و از سنگ معدن سیلیس خالص تولید می‌شود. پودر سیلیس میکرونیزه در صنایع مختلف پلاستیک، شیشه و ریخته‌گری، سرامیک و الکترونیک کاربرد دارد. در ادامه با این پودر بیشتر آشنا می‎شوید.

پودر سیلیس سفید میکرونیزه همدان چگونه تولید می‌شود؟

همدان معادن سنگ سیلیس فراوانی دارد. سنگ سیلیس پس از استخراج، طی مراحلی به پودری سفید و خالص تبدیل می‌شود. اکثر صنایع و کاربری‎ها به فرایند تولید پودر سیلیس میکرونیزه نیاز دارند. آسیاب‌هایی که برای تبدیل سنگ سیلیس به پودر مورداستفاده قرار می‌گیرند از این قرارند:

  • آسیاب جت میل: صنایع دارویی و بهداشتی از این آسیاب برای تولید پودر سیلیس با قطرهای کوچک استفاده می‌کنند.
  • آسیاب ریموند: ازآنجایی‌که صنایع معدنی و متالوژی به مواد اولیه مقاوم و با استحکام بالا نیاز دارند، از این آسیاب استفاده می‌کنند. قطر و اندازه پودر بزرگ‌تر از نوعی است که در صنعت دارویی و غذایی استفاده می‌شود.
  • آسیاب ریموند پیشرفته: برای تولید پودرهایی با دانه‌بندی فاین و الترافاین که برای خردایش سنگ‌های معدن مناسب باشند، از این آسیاب استفاده می‌شود.
  • آسیاب اپراتور: با این آسیاب می‌توان دانه‌هایی در حجم و اندازه‌های متفاوت تولید کرد؛ به‌گونه‌ای که در تمام صنایع کاربرد داشته باشند.
  • آسیاب بال میل: برای تولید کوچکترین قطرها و اندازه‎ها که برای لعاب‎دهی ظروف چینی و سرامیکی مناسب هستند، ‌از این آسیاب استفاده می‎شود.
بیشتر بخوانید:  قیمت سیلیس تصفیه آب

کاربرد پودر سیلیس سفید میکرونیزه همدان در صنایع مختلف

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/02a-1.jpg

بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان معمولاً از پودرهای سیلیس به‌تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد استفاده می‌کنند. این ماده معدنی دارای خاصیت جذب رطوبت است و این ویژگی باعث می‌شود که سیلیس در مصالح ساختمانی، لوازم آرایشی و برخی غذاها مفید باشد. کاربردهای متنوع پودر سیلیس سفید میکرونیزه همدان ازاین‌قرار است:

  • تولید قالب‌های ریخته‌گری فلزات
  • لعاب‎سازی
  • تولید مواد و ترکیبات سدیم دار و عنصر سدیم
  • تولید سیمان
  • تولید ترکیبات سیلیس
  • پاک‌کننده‌های صنعتی
  • بتن‌سازی
  • صابون، مواد شوینده و پاک‌کنندگی
  • کاشی و سرامیک‌سازی
  • لعاب سازی
  • کشاورزی و کودهای شیمیایی
  • صنایع سیلیکا
  • درزگیر و پودر مل
  • رنگ‌سازی
  • چسب‌سازی
  • مواد شوینده و بهداشتی
  • پرکننده محصولات سرامیکی
  • پودر کپسول آتش‌نشانی

کاربرد پودر سیلیس میکرونیزه در صنایع بهداشتی آرایشی

برخی از پاک‌کننده‌ها و مواد شوینده حاوی پودر سیلیس هستند. مواد شوینده حاوی سیلیس ممکن است برای شستن لباس‌ها و ظروف استفاده شوند. استفاده از این پودر در خمیر دندان نیز مشهود است. در بین مواد تشکیل‌دهنده خمیردندان، مواد ساینده نقش مهمی دارند. با کمک مواد ساینده می‌توان لکه‌های دندان را بدون آسیب رساندن به آن از بین برد.

 از پودر سیلیس برای تولید ساینده‌ها استفاده می‌شود. همچنین، ۷۰ درصد از صابون‌های ساینده را نیز پودر نرمی سیلیسی تشکیل می‌دهد. همچنین،‌ مواد آرایشی حاوی سیلیس چربی‌های پوست را کاهش می‌دهند. تصور می‌شود که این ماده معدنی ضد حساسیت است و برخی معتقدند خطوط و چین‌وچروک‌های صورت را کاهش می‌دهد.

پودر سیلیس برای جذب رطوبت در داروها استفاده می‌شود

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/01a.jpg

پودر سیلیس میکرونیزه در دمای شدید گرم و ذوب می‌شود. صنعتگران و تولیدکنندگان مواد مذاب را قالب‌بندی و شکل می‌دهند. هنگامی که مواد سرد ‌شوند، ماده تبدیل به شیشه می‌شود. رنگ‌ها، پلاستیک‌ها، چسب پلی وینیل کلراید و پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی، همگی دارای پودر سیلیس هستند. در برخی از این محصولات، سیلیس به‌عنوان عامل ضخیم‎کننده یا سفت‎کننده عمل می‌کند.

کاربرد سیلیس پودری در صنایع کاشی و سرامیک‌سازی

برای ساخت بدنه کاشی و همچنین لعاب کاشی و سرامیک از پودر سیلیس میکرونیزه استفاده می‌شود. مقاومت و دوام بالای پودر سیلیس سفید میکرونیزه همدان باعث شده به‌ندرت تحت تأثیر تغییرات شیمیایی قرار بگیرد و برای لعاب سازی بسیار مناسب باشد.

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در صنعت خودرو سازی و کاربرد سیلیس در لاستیک سازی

 لعاب، پوشش شیشه ‌مانندی است که روی سطح کاشی و سرامیک قرار می‌گیرد. مقدار سیلیس بکاررفته در لعاب، به درجه حرارتی که تحمل می‌کند بستگی دارد. در درجه حرارت پایین مقدار سیلیس لعاب نسبت به درجه حرارت بالا کمتر است. مقدار سیلیس به‌کاررفته با افزایش مقاومت لعاب ارتباط مستقیم دارد.

خرید پودر سفید سیلیس میکرونیزه از مرکز میکرونیزه

پودر سیلیس میکرونیزه سفید باید از درجه کیفی ممتاز و خلوص بالای ۹۹درصد برخوردار باشد. درجه کیفی این پودر بسیار مهم است و میزان اثرگذاری آن را در صنایع مختلف نشان می‌دهد. برای مثال پودر سیلیسی که در تولید کریستال استفاده می‌شود باید خلوص بالای ۹۹ درصد داشته باشد و در دسته پودرهای ممتاز قرار بگیرد. دلیل الزامات بالا این است که ماندگاری، استحکام، مقاومت، شکل‌دهی و لعاب دهی در محصولات کریستالی نقش اساسی دارند.

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان پودرهایی با درجه خلوص بالای ۹۹ درصد تولید می‌کند و نیازهای صنایع مختلف را در این زمینه برطرف می‌کند. خرید از این شرکت، اطمینان خاطر را برای مصرف‌کننده به همراه خواهد داشت چرا که این پودر در تمام حالت‌های ممکن از جمله ذوب شدن و سرد شدن، ویژگی‌های خود را حفظ می‌کند.

برای خرید سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز و سیلیس درجه یک نیاز به مرجع معتبر دارید که شرکت سیلیس همدان می‌تواند همان مرجع باشد. زیرا تجربه فراوانی در این زمینه دارد و سیلیس‌های پودری با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت سیلیس میکرونیزه و خرید آن به سایت ما مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat