آشنایی با کاربرد و مزایای چسب سیلیس - شرکت سیلیس همدان

در مقاله گدشته از شرکت سیلیس همدان در رابطه با تفاوت بیس سیلیس و سیلیکا صحبت کردیم. امروز در وبلاگ سایت شرکت سیلیس همدان برای شما علاقه مندان یک مقاله کاربردی تحت عنوان آشنایی با کاربرد و مزایای استفاده از چسب سیلیس آماده کرده ایم. در ادامه همراه شرکت سیلیس همدان باشید.

چسب سیلیس

به دلیل استفاده از سیلیس و مواد پلیمری در چسب سیلیس، این ماده در برابر حرارت، نفوذ آب و یخبندان بسیار مقاوم است. از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است. مزیت اصلی آن عبارت است از انعطاف بالا، مقاومت در برابر نشست‌های ساختمانی و خاصیت الاستیکی بسیار عالی. از این چسب می‌توان برای نصب انواع کاشی‌ها استفاده نمود. با استفاده از این چسب، پس از نصب کاشی هیچ حالت لغزندگی یا چسبندگی ایجاد نخواهد شد. بعلاوه، این ترکیب سازگاری بسیار مناسبی با محیط‌زیست دارد. مراحل تولید این چسب کاملاً به‌صورت مکانیزه و بدون دخالت انسان انجام می‌شود. در این مقاله شما را با انواع و کاربردهای این چسب کاشی یا سیلیس آشنا خواهیم کرد.

نحوه استفاده از سیلیس در ساخت چسب کاشی

چسب کاشی یا همان سیلیس چسب دارای پایه سیمان، سنگ‌دانه سیلیس و افزودنی‌هایی است که سبب افزایش خاصیت چسبندگی محصول نهایی می‌شود. کارایی این ترکیب بسیار بالا است. دانه‌بندی مناسب این ترکیب عمده‌ترین دلیل بکارگیری آن برای چسباندن کاشی‌های کف، دیواره و سقف است؛ زیرا مقاومت و چسبندگی بسیار بالایی داشته و نسبت به نفوذ آب بسیار مقاوم است. به دلیل اینکه چسب‌های کاشی کاربردهای مختلفی دارند از سنگ‌دانه‌های مختلف در تولید آن استفاده می‌شود. سیلیس پودری و میکرونیزه به همراه موادی مانند کربنات کلسیم عمده‌ترین موادی هستند که در ساخت چسب کاشی به کار می‌روند.

انواع سیلیس موجود در چسب سیلیس

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site2.jpg

همان‌طور که اشاره کردیم با توجه به کاربرد این ترکیب از سنگ‌دانه‌های مختلفی در تولید استفاده می‌شود. مهم‌ترین سنگ‌دانه‌های بکار رفته در ساخت چسب سیلیس عبارتند از:

  • پودرسیلیس ممتاز: استفاده از این ترکیب به دلیل کاهش میزان نفوذپذیری آب، افزایش خاصیت چسبندگی و رفع منافذ بسیار زیر در ملات است.
  • سیلیس میکرونیزه: استفاده از این نوع سنگ‌دانه سبب افزایش خاصیت چسبندگی می‌شود. علاوه بر این، تمام منافذ ایجادشده در ملات را کاملاً برطرف می‌کند.
  • سیلیس شکری: این سنگ‌دانه می‌تواند خشنی ماسه‌های موجود در ملات را کاملاً برطرف کند؛ بنابراین، حالت خمیری بسیار مناسبی در ملات ایجاد می‌شود. علاوه بر این، استفاده از این ترکیب سبب می‌شود چسبندگی محصول نهایی در مقایسه با سایر ترکیب‌ها، افزایش چشمگیر داشته باشد.

مزایای استفاده از چسب کاشی بهجای ملات سیمان

میزان نیاز به جذب آب در سنگ‌ها و کاشی‌های مختلف متفاوت است. هرچه میزان جذب آب در سنگ یا کاشی کمتر باشد، باید ملات چسبندگی بالاتری داشته باشد. همین امر سبب می‌شود برای چسباندن برخی سنگ‌ها مانند گرانیت و پرسلان، استفاده از ملات سیمان مناسب نباشد؛ زیرا در مدت‌زمانی حدود 4 تا 6 ماه چسبندگی ملات از بین رفته و این سنگ‌ها از دیوار جدا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  سیلیس پر کننده

استفاده از سیلیس در ساخت انواع چسب‌های کاشی موجب افزایش چسبندگی آن شده است؛ بنابراین می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ملات باشد؛ زیرا در ملات سنتی به نیاز آبی سنگ‌ها توجه نمی‌شود؛ اما سنگ‌دانه‌های سیلیس به دلیل خاصیت الاستیکی و چسبندگی بسیار بالا برای سنگ‌هایی که نیاز آبی بسیار کمی دارند (مانند گرانیت و پرسلان) بسیار مناسب هستند. در یک تعریف ساده می‌توان طول چسبندگی چسب سیلیس را 4 برابر چسبندگی ملات معمولی دانست.

مزیت دیگر استفاده از چسب کاشی در ساختمان‌سازی، کاهش نیاز به استفاده از مصالح است. شاید بپرسد چگونه این امر اتفاق می‌افتد؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم در نصب هر کاشی با ملات معمولی باید ضخامت ملات حدود 2 سانتیمتر باشد، بنابراین، میزان ملات به‌کار رفته در هر مترمربع حدود 40 کیلوگرم باز اضافی به ساختمان تحمیل می‌کند. درصورتی‌که میزان استفاده از چسب برای کاشی‌ها در هر مترمربع تنها حدود 5 کیلوگرم است. با یک مقایسه ساده درک خواهید کرد که استفاده از ملات سبب افزایش 10 درصدی مصالح و کاهش کیفیت خواهد شد.

مزایی استفاده از سلیس در ساخت چسب کاشی

  • این ماده سازگاری بسیار زیادی با محیط‌ زیست دارد؛ بنابراین باقی‌مانده آن موجب تخریب منابع طبیعی و … نخواهد شد.
  • قدرت چسبندگی این ماده بسیار بالا است. علاوه بر این، یکنواختی ایجادشده در این محصول در مقایسه با ملات معمولی بسیار بیشتر است.
  • این ترکیب دارای مقاومت بالا نسبت به حرارت و یخبندان است.
  • خاصیت الاستیک و شکل‌پذیری بسیار مطلوبی دارد.
  • استفاده از آن سبب کاهش نیاز به مصرف مصالح و بهبود کیفیت کار می‌شود.
  • چسب کاشی مقاومت بالایی در برابر ضربه، نفوذ آب و ساییدگی دارد.
  • امکان کاشی‌کاری از بالا به پایین با استفاده از این ترکیب وجود دارد.
  • پس ازنصب کاشی با استفاده از چسب سیلیس هیچ حالت لغزندگی ایجاد نمی‌شود. در نتیجه نیازی به استفاده از اسپیسر وجود ندارد.

شرکت سیلیس همدان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید سیلیس بتن و انواع ترکیبات حاوی سیلی در صنعت ساختمان است. این شرکت با بیش از ۳۲ سال سابقه در زمینه فروش سیلیس فوق ممتاز، سیلیس درجه یک، پودر میکرونیزه ، سیلیس دانه بندی و استفاده از استانداردهای مناسب، مرغوب‌ترین محصولات را تولید و عرضه می‌کند. همدان سیلیس اولین تولیدکننده سیلیس و مواد معدنی در غرب کشور است. استفاده از محصولات این شرکت می‌تواند ایمنی و استاندارد ساختمان را تضمین کند.

بیشتر بخوانید:  صادرات سیلیس میکرونیزه

خرید سیلیس برای چسب کاشی و چست سیلیس

درگذشته برای نصب انواع کاشی و سرامیک از ملات معمولی (ترکیب ماسه و سیمان) استفاده می‌شد. استفاده از این ترکیب معایب مختلفی دارد. افزایش قطر دیوار و ستون‌ها، افزایش نیاز به مصرف مصالح و عدم سازگاری با انواع مختلف سنگ‌ها و سرامیک‌ها عمده‌ترین معایب استفاده از ملات معمولی است. این معایب سبب شد که تولیدکننده از سنگ‌دانه‌های سیلیس در ساخت چسب کاشی استفاده کنند. استفاده از این ترکیب سبب افزایش خاصیت الاستیکی، افزایش قدرت چسبندگی، کاهش میزان نفوذ آب و عدم ایجاد لغزندگی در کاشی‌ها و سنگ‌ها با استفاده از چسب سیلیس شده است. چسب کاشی را می‌توان جایگزین بسیار مناسبی برای ملات معمولی دانست.

5/5 - (31 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat