سیلیس میکرونیزه در کامپوزیت - سیلیس همدان

سیلیس میکرونیزه در کامپوزیت :

سیلیس میکرونیزه از سنگ معدن سیلیس حاصل می شود و پس از استخراج آن را به آزمایشگاه های مخصوص می برند سپس پس از خالص سازی آنها را به شرکت های مخصوص برده و توسط آسیاب ها آنها را به ریز دانه های مختلف و مش های مختلف تبدیل می کنند و سپس به بسته بندی های متنوع تبدیل و به بازار عرضه می کنند .

همانطور که گفته شده است سیلیس در مش های متنوع و بسته بندی های متنوع تولید می شود و علت این متنوع بودن به‌خاطر این است که سیلیس پودری در تمام صنعت‌ها نقش بخصوصی دارد و جزء مواد اصلی هر صنعت به شمار می‌آید یکی دیگر از صنعت هایی که از سیلیس میکرونیزه استفاده فراوان دارد صنعت کامپوزیت است این کامپوزیت یک حالت فیزیکی است که به دستگاه‌های مکانیکی صنعت‌ها مربوط می‌شود .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/s7-1.jpg

حالت فیزیکی کامپوزیت صنعتی :

حالت فیزیکی به حالت جامد آن گفته می شود که به صورت غیر یکنواخت و حاصل پیوند دو یا چند ماده است در صنعت متالورژی و مکانیکی قابل استفاده است .
کامپوزیت صنعتی به صورت یک لایه‌ بر روی آنها قرار میکرد و به عنوان یک محافظ عمل میکند .

به عبارت دیگر کامپوزیت به دسته ای از مواد اطلاق می شود که آمیزه ای از مواد مختلف و متفاوت در فرم و ترکیب باشند و اجزاء تشکیل دهنده آنها هویت خود را حفظ کرده، در یکدیگر حل نشده و با هم ممزوج نمی شوند.

با توجه به این امر کامپوزیت از آلیاژ فلزی متفاوت می باشد . بنابراین کامپوزیت ترکیبی است از حداقل دو ماده مجزا با فصل مشترک مشخص بین هر جزء تشکیل دهنده
در مهندسی مواد این اصطلاح معمولاً به موادی اتلاق می‌شود که از یک فاز زمینه (ماتریکس) و یک تقویت کننده (پرکننده) تشکیل شده باشند.

بیشتر بخوانید:  درجه کیفی سیلیس میکرونیزه

سیلیس میکرونیزه و کامپوزیت :

استفاده از سیلیس پودری در این دستگاه‌ها که به‌عنوان کامپوزیت از آن یاد می‌شود بعلت این است که مقاومت آن‌ها را در برابر حرارت بالا ببرد و بالا بردن این مقاومت سبب می‌شود تا سرعت خوردگی خطی و میزان خوردگی وزنی کاهش پیدا بکند و از طرفی این دستگاه‌ها حرارت را چند برابر تحمل می‌کنند یعنی حرارتی بین ۱۰ درصد افزایش تا ۳۵ در صد افزایش را تحمل می‌کند .

نتایج ازمون مکانیکی نشان داد که استحکام خمشی نانوکامپوزیت ها با افزودن 1/5درصد نانوسیلیس حدود 13درصد افزایش می یابد و بعدازآن به ارامی کم میشود پایداری حرارتی نمونه ها به کمک انالیز گرماوزن سنجی TGA بررسی شد .

برای مثال : نمونه 5درصد نانوذرات سیلیس 32درصد بهتر ازنمونه بدون نانوذرات شده است .

مقاومت بالای کامپوزیت صنعتی با سیلیس میکرونیزه :

سیلیس میکرونیزه را به مواد اصلی کامپوزیت صنعتی اضافه می کنند که سبب بالا رفتن حرارت شود زیرا زمانی‌ که در صنعت مکانیک و در صنعت متالورژی از آن استفاده می شود در حرارت بالایی قرار می گیرد و بخاطر حفظ قطعات و دیگر موارد نیاز است از چیزی استفاده شود که مقاومت بالا در برابر گرما را داشته باشد از این رو در این دو صنعت استفاده بالایی دارد .

درجه کیفی سیلیس میکرونیزه در صنعت کامپوزیت :

درجه کیفی تاثیر بالایی در نوع سیلیس و مقدار درصد مقاومت سیلیس دارد همچنین در دیگر ویژگی ها هم مقدار درصد کارایی و عملکرد آنها را هم تغییر می دهد و بسته به نوع صنعت دارد تا درجه کیفی آن تعیین شود .

برای استفاده از سیلیس میکرونیزه در صنعت کامپوزیت باید در درجه کیفی ممتاز باشد زیرا درجه کیفی ممتاز  با خلوص بالای ۹۹ درصد تولید می‌شود و این درصد خلوص بالا سبب می‌شود تا مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد و  بتواند کامپوزیت ها را در برابر حرارت مقاومت آن‌ها را بالاتر ببرد پس باید از درجه کیفی ممتاز برای بالا رفتن حرارت استفاده شود  .

بیشتر بخوانید:  میکرو سیلیس چیست؟ آشنایی با فواید و کاربردهای میکرو سیلیس

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/s8.jpg

اندازه های سیلیس میکرونیزه در صنعت کامپوزیت  :

از آنجایی‌ که در صنعت کامپوزیت سیلیس پودری باید در اندازه‌ های بسیار کوچک باشد پس‌ از بسته‌ بندی هایی استفاده می‌شود که مش ها و ریز دانه‌ های آن در ابعاد نانو باشد .  زیرا برای صنعت کامپوزیت از نانو سیلیس استفاده می‌کنند .

تنها شرکت‌ هایی که می‌تواند سیلیس میکرونیزه  را در ابعاد نانو و میکرون و دیگر مش ها و ریز دانه‌ ها به دست بیاورد و در بسته‌ بندی‌ های مخصوص خود قرار دهند و  سیلیسی مرغوب و بدون ناخالصی باشد شرکت سیلیس میکرونیزه  همدان می‌باشد که با داشتن معدن‌ های سرشار از سیلیس  با داشتن تجهیزات پیشرفته می‌تواند نیاز مردم را در برابر این صنعت هم برطرف سازد .

ینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه :

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat