سیلیس میکرونیزه در صنعت اتش نشانی - سیلیس همدان

سیلیس میکرونیزه در صنعت کپسول اتش نشانی :

سیلیس میکرونیزه در اکثر صنعت ها کاربرد دارد یکی از کاربردای ویژه ی ان در کپسول اتش نشانی است  که سبب خاموش شدن اتش سوزی می شود .

سیلیس میکرونیزه از سنگ معدن سیلیس حاصل می شود به طوریکه سنگ معدن سیلیس را استخراج می کنند و به آزمایشگاه های مخصوص می برند و ناخالصی های آن را از بین برده سپس توسط انواع آسیاب به اندازه ها و قطر های مناسب هر صنعت تبدیل می کنند و بسته بندی می کنند و به بازار عرضه می کنند .

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان با تولید سیلیس پودری در صنعت کپسول آتش نشانی سبب شده تا کمک بزرگی به این صنعت در سریع تر خاموش کردن احتراق باشد بدون اینکه احتراق دیگری به وجود آید .

سیلیس میکرونیزه همانطور که باعث بالا رفتن مقاومت در برابر حرارت می شود سبب خاموش کردن سریع آتش سوزی هم می شود برای همین در مواد اولیه کپسول های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/s4.jpg

کپسول اتش نشانی :

نوعی دستگاه برای خاموش نمودن آتش است . این دستگاه جزء خاموش کننده‌های آتش قابل حمل دستی بوده و با توجه به نوع آتش ترکیبات مختلف مانند آب ، پودر سیلیس میکرونیزه و گاز ، گاز دی اکسید کربن را با فشار بر روی آتش می‌ افکند .

کپسول‌ های آتش نشانی استوانه‌ های فلزی محکمی هستند که با آب یا یک نوع ماده خفه کننده مانند دی اکسید کربن پر شده‌ اند و وقتی اهرمی را که بالای این استوانه‌ است فشار دهید ، ماده با فشار زیادی از کپسول خارج می‌شود . در این کپسول‌ ها یک لوله ، مخزن تحت فشار کپسول را به قسمت بالای کپسول متصل و یک شیر فنری نیز ارتباط میان لوله را با دهانه خروجی مسدود کرده‌ است . در بالای سیلندر ، سیلندر کوچک دیگری وجود دارد که با گاز فشرده‌ ای مانند دی اکسید کربن پر شده‌ است و یک شیر جلوی انتشار دی اکسید کربن را می‌گیرد .

بیشتر بخوانید:  هرآنچه باید از سیلیس کف پوش و کاربردهای آن بدانید

کپسول های آتش نشانی ( خاموش کننده ها ) به 5 دسته تقسیم می شوند :

1) کپسول آتش نشانی آب

2) کپسول آتش نشانی مواد شیمیائی و مرطوب

3 ) کپسول شیمیائی کف

4 )کپسول آتش نشانی پودر و گاز

5) کپسول آتش نشانی Co2  – دی اکسید کربن

این کپسول های آتش نشانی بر اساس محیط و نوع آتش سوزی باید مورد استفاده قرار بگیرند ( بطور مثال : نمی توان کپسول آب و گاز را برای خاموش کردن وسایل برقی استفاده کرد و یا کپسول پودر و گاز را برای آتش سوزی داخل منزل )

برای جلوگیری از ورود اکسیژن به داخل کپسول آتش‌نشانی از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که این مواد شیمیایی شامل : فسفات مونو آمونیوم ، بی‌کربنات سدیم ، کلرید پتاسیم ، می‌ باشد اما اصلی‌ ترین مواد شیمیایی استفاده از کپسول آتش‌نشانی استفاده از سیلیس میکرونیزه ذیل می‌باشد زیرا سیلیس میکرونیز ضد احتراق است و از به وجود آمدن احتراق جدید جلوگیری می‌کند و باعث خاموش شدن احتراق به‌وجودآمده می‌باشد .

همان‌طور که می‌دانید سیلیس میکرونیزه از درجه کیفی های مختلف و مش‌های مختلف تولید شده‌ است و همچنین می‌دانید که سیلیس میکرونیز از رنگ‌های مختلف نیز تشکیل‌ شده است که هر کدام از رنگ ها بر اساس صنعت مورد نظر تولید می شود .

درجه کیفی :

برای کپسول آتش‌نشانی از درجه کیفی  استفاده می‌کنند که با بالای خلوص ۸۲ درصد تولید می‌شود . به دلیل این‌ که سبب می‌ شود تا آتش سوزی به وجود آمده از بین برود و همچنین زمانی‌ که خود کپسول در معرض آتش‌سوزی قرار می‌گیرد هیچ اتفاقی برای کپسول نمی افتد .

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/s7-1.jpg

رنگ سیلیس میکرونیزه برای کپسول اتش نشانی :

همان‌طور که گفتیم سیلیس میکرونیزه از چند نوع رنگ تشکیل‌شده است برای کپسول آتش‌نشانی از رنگ سبز سیلیس میکرونیزه استفاده می‌کنند که خلوص بالای ۸۲ درصد را به خود اختصاص داده هست

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در کامپوزیت

این پودر سیلیس میکرونیزه سبب حفاظت از کپسول در برابر حرارت هم می‌شود .

همچنین سیلیس میکرونیزه اجازه ورود اکسیژن به داخل کپسول آتش‌نشانی را نمی‌دهد و مانع ورود آن می‌ شود و همچنین با ترکیب شدن با مواد شیمیایی دیگر آتش سوزی به وجود آمده را خاموش کرده و از احتراق جدید جلوگیری می‌کند .

از طرفی دیگر به‌ خاطر این‌ که زمانی‌که از کپسول آتش‌نشانی استفاده می‌کنید مواد خارج شده از حالت کف دارد و از کف تشکیل‌شده است بنابراین باید از مش‌های کوچک و در اندازه‌ های میکرون استفاده کرد تا در این صنعت کاربرد داشته باشد .

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان می کوشد تا سیلیسی ضد حریق برای مصالح ساختمانی و برای کپسول های اتش نشانی تولید کند که هم سبب ضد حریق بودن سازه شود هم سبب شود در صورت اتش سوزی با کپسول های اتش نشانی سریع خاموش بشود .

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه :

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat