کاربرد سیلیس در کشتی سازی - سیلیس همدان

در بیان کاربرد سیلیس درکشتی سازی باید بیان کنیم که سنگ سیلیس یکی از انواع سنگ است که مقاومت و سختی بالایی داشته و همین خصوصیت آن موجب شده است تا در برابر سایر انواع سنگ متمایز شود. این سنگ به شکل فراوانی در طبیعت وجود داشته و همین وجود فراوان آن باعث شده تا در دسته پرمصرف‌ترین سنگ‌ها قرار بگیرد. این سنگ از ترکیب سیلیکون و اکسیژن به وجود آمده و خواص فراوانی دارد. همچنین به دلیل آن که این سنگ انواع متفاوتی دارد، کاربردهای آن نیز بسیار متنوع است. در ادامه با این سنگ و کاربرد سیلیس درکشتی سازی بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

کاربرد سیلیس درکشتی سازی: مصارف پودر سیلیس

از پودر سیلیس به دلیل آن که یک پر کننده عاملی و منبسط کننده محسوب می‌شود کاربردهای صنعتی مختلفی دارد، به عنوان مثال از پودر سیلیس در درزبندها، قالب گیری‌های دقیق، لاستیک مصنوعی، کاربرد سیلیس درکشتی‌سازی، رنگ و پوشش‌ها و… استفاده می‌شود.

به بیان دیگر می‌توان این چنین گفت که سیلیس یک جز اصلی در صنعت کشتی سازی به حساب می‌آید زیرا که مقاومت کشتی را در برابر سایش و خوردگی بالا می‌برد. کاربرد سیلیس درکشتی سازی به صورت سندبلاست دیواره‌ها صورت می‌گیرد و به علت خواص دی الکتریکی که دارد باعث افزایش مقاومت کشتی خواهد شد.

از پودر سیلیس به دلیل آن که خاصیت شیمی پایدار دارد به عنوان پرکننده خنثی استفاده می‌شود. علاوه بر آن سیلیس پودر شده در تولید مواد شیمیایی مختلف به کار می‌رود و به صورت کلی کاربرهای بسیار متنوعی دارد از مواد غذایی تا تولید صابون و مواد رنگی و… از پودر سیلیس استفاده می‌شود.

سندبلاست چیست؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/09/6556.jpg

از پرکاربردترین حرفه‌ها سندبلاست است. زیرا که صنعتگران به جای آن که قطعات نو برای دستگاه‌های خود خریداری کنند که هزینه‌های بسیار زیادی دارد، قطعه مورد نیاز خود را با سندبلاست پولیش داده و مانند قطعه نو می‌کنند. کاربرد سیلیس درکشتی سازی نیز به روش سندبلاست ممکن است انجام بگیرد تا کشتی را در برابر سایش و آسیب مقاوم سازد. لازم به ذکر است که در سندبلاست به دلیل آن که ظرافت قطعه مورد نظر و رسوبی که در آن انباشته شده است، نوع نازل و ماسه متفاوت خواهد بود. از همین جهت سیلیس به کار رفته در سند بلاست در سایزبندی‌ها و کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیلیس پودری میکرونیزه در صنعت رنگ سازی

شیوه کار سندبلاست در کاربرد سیلیس درکشتی‌سازی به این صورت است که ماسه‌های ساینده که غالبا از جنس سیلیس و اکسید فلزات است را به وسیله فشار باد کمپرسور بر روی سطح کشتی یا قطعه مورد نیاز می‌پاشند.

به وسیله تجهیزات بلاستینگ که فشار قوی دارد، از سیلیس به دلیل آن که از لحاظ کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد برای از بین بردن رنگ، رسوبات و آماده سازی سطوح جهت رنگ آمیزی استفاده می‌کنند. درواقع از سیلیس در صنایعی همچون صنعت فولاد سازي و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی، خطوط لوله و نیروگاه‌ها، صنایع سیمان وصنایع قطعه سازی، ساخت پل، رسوب گیری مخازن، صنایع دریایی و کشتی سازی و سایر صنایع استفاده خواهد شد.

برای سندبلاست شیشه، سنگ، چوب و رنگ بری و زنگ زدایی از سازه‌هایی که از جنس فلز هستند و به چربی آلوده شده‌اند، سیلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه دانه سیلیس بزرگتر باشد، خشی که بر روی سطح ایجد می‌کند بیشتر خواهد بود. از همین جهت در سندبلاست و کاربرد سیلیس درکشتی سازی باید به جنس قطعه مورد نظر که ممکن است فلز، چوب یا شیشه باشد دقت کرده و بر اساس آن قطر نازل و نوع ماسه را انتخاب کنید.

کاربرد سیلیس درکشتی سازی: سیلیس چه کاربردی دارد؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/5-6.jpg

همانگونه که در آغاز اشاره نمودیم سیلیس یکی از موادی است که در طبیعت به فراوانی یافت می‌شود و واضح است که در صنایع مختلفی از آن استفاده می‌شود. پرکاربردترین صنعتی که در آن از سیلیس استفاده می‌شود، کاربرد سیلیس درکشتی سازی است. از سیلیس در ساخت مصالح کشتی سازی به کار می‌رود و چون این ماده به شکل طبیعی مقاومت بسیار بالایی دارد و به صورت آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صنعت کشتی سازی و ساخت مصالح کشتی کاربرد دارد. این امر موجب خواهد شد تا مقاومت کشتی بسیار افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:  کاربرد سیلیس فوق ممتاز در شیشه های ساختمانی

علاوه بر آن، از سیلیس در صنایع دیگری همچون کود سازی برای زمین‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود. سیلیس ماده‌ای طبیعی است و برای رشد گیاهان مخصوصا گیاه برنج می‌تواند بسیار مفید باشد. به کشاورزان مخصوصا برنج‌کاران توصیه می‌شود که از کود حاوی سیلیس برای زمین خود استفاده نمایند تا محصولاتشان شاداب‌تر باشد و بیشتر رشد کنند.

جمع بندی

در مطلب کاربرد سیلیس درکشتی سازی بیان نمودیم که کاربرد سیلیس در این صنعت موجب آن خواهد شد که کشتی در برابر سایش و خراش کمتر آسیب پذیر باشد و به نوعی مقاومت کشتی در برابر آسیب‌ها افزایش پیدا کند. برای خرید سیلیس و یا استعلام قیمت آن می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و انواع پودر سیلیس متناسب با کاربرد مورد نظر خود خریداری نمایید.

خرید سیلیس میکرونیزه از شرکت سیلیس همدان

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site.jpg

برای خرید سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز و سیلیس درجه یک نیاز به مرجع معتبر دارید که شرکت سیلیس همدان می‌تواند همان مرجع باشد. زیرا تجربه فراوانی در این زمینه دارد و سیلیس‌های پودری با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت سیلیس میکرونیزه و خرید آن به سایت ما مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (25 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat