کاربرد سیلیس در لنج سازی - شرکت سیلیس همدان

در این مقاله از شرکت سیلیس همدان قصد داریم درباره کاربرد سیلیس در لنج سازی صحبت کنیم. برای خرید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس میکرونیزه ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت از شرکت سیلیس همدان میتوانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید. لنج سازی در جنوب ایران از قدیم رواج داشته است. ساکنان اطراف خلیج‌فارس لنج‌ها را برای ماهیگیری، حمل بار و مسافر می‌سازند. با پیشرفت تکنولوژی از مصالح جدیدتری برای ساخت لنج ها استفاده می‌شود. این مصالح جدید برای افزایش مقاومت لنج ها در برابر ورود آب به داخل، عایق‌بندی و موارد دیگر استفاده می‌شوند. در ادامه یکی از این مواد جدید به‌کاررفته در صنعت لنج سازی به نام سیلیس را معرفی می‌کنیم و سپس کاربرد سیلیس در لنج سازی را خواهیم گفت.

سیلیس چیست

سیلیکا یا همان سیلیس از واکنش اتم‌های اکسیژن و سیلیکون ساخته می‌شود. این ماده با فرمول مولکولی SiO2 یک ترکیب بلوری بی‌رنگ یا سفید با نقطه ذوب بالا در حدود 17130 درجه سانتی‌گراد است. سیلیس در آب نامحلول بوده و در طبیعت به‌صورت خالص در ماسه، کوارتز یا کریستوبالیت، تریدیمیت یا لچارتلییریت موجود است. از نظر رسانایی الکتریکی نیز سیلیس یک نارسانا بوده و قادر به انتقال الکتریسیته نیست.

میکرو سیلیس

یکی از انواع پرکاربرد سیلیس پودر سیلیس است. پودر میکرو سیلیس یا میکرو سیلیکا یک محصول جانبی حاصل از تولید آلیاژهای سیلیسیم یا سیلیسیم خالص است. دوده سیلیسی به‌صورت غیر بلوری یا آمورف تولید می‌شود. اشکال مختلف تولید و موجود در بازار میکرو سیلیس شامل میکرو سیلیس متراکم، میکرو سیلیس غیرمتراکم، میکرو سیلیس گلوله شده و میکرو سیلیس دوغابی است. علت وجود این اشکال مختلف، تفاوت در چگالی حجمی آن‌ها است.

لنج سازی

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site.jpg

لنج‌ها نوعی کشتی هستند که برای ماهیگیری، مسافربری یا حمل بار استفاده می‌شوند. آن‌ها را معمولاً با دست از چوب در حوزه خلیج‌فارس، عمان و اقیانوس هند می‌سازند. لنج‌هایی که جدیدتر ساخته‌شده‌اند برخلاف مدل‌های سنتی خود علاوه بر بادبان دارای موتور نیز هستند. علاوه براین لنج های جدید ترکیبی از چوب و فلز یا فقط از فلزاتی مانند آهن به همراه فایبرگلاس ساخته می‌شوند. معروف‌ترین شهرهای لنج سازی در ایران جزیره قشم، بندر لافت، دولاب و گوران هستند. استفاده از مصالح و تکنولوژی‌های جدید در فرآیند ساخت لنج به افزایش طول عمر و کیفیت آن‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در صنعت ساختمان سازی

کاربرد سیلیس در لنج سازی

سیلیس یکی از مواد جدیدی است که به‌صورت‌های گوناگون درحین لنج سازی از آن استفاده می‌شود. در ادامه توضیحاتی برای آشنایی بیشتر با کاربرد سیلیس در لنج سازی و شیوه‌های استفاده از این ماده ارزان ولی ارزشمند برای صنایع مختلف را آورده‌ایم.

میکرو سیلیس‌ها

پودر سیلیس یا میکرو سیلیس برای تقویت خاصیت آب‌بندی در سازه‌ها و اسکله‌ها و جلوگیری از خوردگی استفاده می‌شود. ژل میکرو سیلیس برای آب‌بندی عرشه، لنگرگاه و مخازن ذخیره آب و مواد غذایی لنج و کشتی کاربرد دارد. همچنین از میکرو سیلیس‌ها در ساخت بتن سیلیسی نیز استفاده می‌شود که کاربرد زیادی در لنج سازی مدرن دارد.

بتن سیلیس

بتن‌های سیلیسی شامل سیلیکات‌های فعال طبیعی یا مصنوعی هستند که خصوصیت سیمانی ثانویه قابل قبولی را نشان می‌دهند. تولید بتن‌های سیلیسی به دلیل فراوان و ارزان بودن سیلیس صرفه اقتصادی دارد و از آن در صنایع متفاوتی مانند ساختمان‌سازی، تولید بتن اکسپرس و لنج سازی استفاده می‌شود. این ماده در ساخت اسکله‌های آبی و لنج‌ها نیز به کار می زود زیرا دارای خاصیت ضد آب و رطوبت است و پوشش‌های داخلی لنج ساخته‌شده از آن دارای آب‌بندی مقاومی هستند که مانع نفوذ آب دریا به داخل لنج می‌شود.

کاربرد سیلیس در لنج سازی سیلیس سند بلاست

درروش سند بلاست سطح لنج به‌وسیله پاشیده شدن ذرات سیلیس توسط باد کمپرسور ساییده می‌شود. این عمل برای از بین بردن هرگونه لک، زنگ‌زدگی، رنگ، ناصافی، پاک‌سازی رسوبات و آماده‌سازی سطح لنج برای رنگ‌پذیری بهتر انجام می‌شود. در کاربرد سیلیس در لنج سازی با این روش، بسته به جنس سطح که فلز یا چوب باشد و میزان سایشی که می‌خواهیم سطح داشته باشد، از سیلیس با قطرهای متفاوت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  خرید بهترین سیلیس میکرونیزه در ایران

روش سند بلاست با استفاده از سیلیس هم در زمان ساخت لنج برای سایش صفحات فولادی و فلزی و هم در تعمیر، نگهداری، جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی و رنگ‌آمیزی دوباره بدنه لنج، مخازن و فضای داخلی آن کاربرد دارد. درروش سنت بلاست، هوای فشرده‌شده؛ سیلیس را به یک نازل هدایت می‌کند و اپراتور مواد را روی سطح موردنظر پخش می‌کند. البته این کار باید با رعایت اصول ایمنی انجام شود وگرنه می‌تواند به آتش‌سوزی و صدمه افراد منجر شود.

پوش‌رنگ لنج با سیلیس رنگ‌سازی

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/01a.jpg

سیلیس رنگ‌سازی به‌عنوان رنگ‌دانه‌های منبسط کننده  رنگ کاربرد دارند. سطح لنج‌ها را با رنگ‌های حاوی سیلیس پوشش داده می‌شود زیرا این رنگ‌ها مقاومت و دوام بیشتری در برابر انواع آلودگی‌ها، ترک‌خوردگی و جلبک و کپک زدن دارند. همچنین رنگ‌های حاوی سیلیس ظاهر براقی به لنج می‌دهند که خاصیت بازتاب‌کنندگی نور آفتاب را در روزهای آفتابی جنوب دارد.

خرید سیلیس از شرکت سیلیس همدان

سیلیس یک ترکیب معدنی است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. استفاده از سیلیس به‌صورت میکرو سیلیس، بتن سیلیس و سنت بلاست در صنعت لنج سازی یک تحول بزرگ برای این صنعت است. نظرات یا تجربیات خود درباره مقاله کاربرد سیلیس در لنج سازی را با ما به اشتراک بگذارید.

برای خرید سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز و سیلیس درجه یک نیاز به مرجع معتبر دارید که شرکت سیلیس همدان می‌تواند همان مرجع باشد. زیرا تجربه فراوانی در این زمینه دارد و سیلیس‌های پودری با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت سیلیس میکرونیزه و خرید آن به سایت ما مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (35 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat