کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب - شرکت سیلیس همدان

در این مقاله از سایت شرکت سیلیس همدان قصد دارید در رابطه با کاربرد سیلیس درجه یک در صنایع مختلف صحبت کنیم. در بیان کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب باید بگوییم که یکی از مهمترین چیزهایی که انسان برای زندگی کردن و ادامه حیات به آن نیاز دارد، آب است. از آن جایی که آب و سالم بودن آن تأثیر زیادی در سلامت انسان‌ها دارد، لازم است که آب آشامیدنی کیفیت بالایی داشته باشد. در کشور ما کمبود زیادی در زمینه آب وجود دارد و متأسفانه دائما می‌شنویم که ذخایر آبی با کمبود مواجه شده است و حتی زمین‌های بسیاری از مناطق نسشت کرده است. این کمبود آب ممکن است بر اثر عدم مدیریت منابع و یا استفاده نکردن از تجهیزات مفید باشد. بنابراین بهتر است که از آب موجود، بهترین استفاده را نمود و راهی برای تصفیه آب پیدا کرد.

راحت‌ترین نوع فیلتر کردن و تصفیه کردن آب، عبور آب از خاک و لایه‌های سنگ است و به صورت دائم این عمل در حال انجام است. اما آب‌های استفاده شده را چگونه می‌توان مجددا برای مصرف شهری تصفیه نمود؟ برای تصفیه آب شهری از فیلتر شنی استفاده می‌کنند. در این فیلتر ماده‌ای به نام سیلیس وجود دارد که عمل تصفیه آب را انجام می‌دهد. در ادامه با این ماده و کاربردش در تصفیه آب بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

کاربرد سیلیس در تصفیه آب: سیلیس چیست؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/daraje1-site1.jpg

در تعریف سیلیس باید گفته شود که 59% از پوسته زمین را ماده‌ای به نام سیلیکا یا سیلیسم اسید تشکیل داده است. سیلیس بر اساس میزان خلوص و اندازه دانه‌ها به انواع متعددی دسته بندی می‌شود. سیلیس ماده‌ای معدنی است که در شن، خاک و ماسه وجود دارد. سیلیس در زندگی روزمره بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما معروف‌ترین کاربرد آن، کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب است. همچنین از این ماده معدنی در تصفیه آب استخر و فیلترهای تصفیه کننده صنعتی نیز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در کامپوزیت

ذرات سیلیس 0.5 الی 8 میلی متر است و یا شکلی دایره وار و یا زاویه دار دارند. ذرات سیلیس معمولا می‌توانند ذرات ریز تا 20 میکردن را فیلتر نمایند.

سیلیس در حقیقت یک ترکیب شیمیایی سفید رنگ است که از واکنش سیلیکون و اکسیژن به وجود آمده است و همانگونه که گفتیم بیشتر در صنعت تصفیه آب کاربرد دارد.

استفاده از سیلیس در تصفیه آب چه مزایایی دارد؟

  • کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب باعث صرفه جویی در آب و مواد شیمیایی ضدعفونی کننده می‌شود.
  • سیلیس با فناوری ضد فشردگی تولید شده است و همین امر موجب می‌گردد سیلیس فشرده نشود.
  • کیفیت و شرایط بهداشتی آب را به خوبی بهبود می‌بخشد.
  • پروسه فیلتر و تصفیه آب با استفاده از سیلیس راحت‌تر می‌شود.
  • کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب اثرات زیست محیطی را کاهش خواهد داد.
  • مصرف آب را تا میزان 35% کاهش می‌دهد.
  • موجب کاهش یافتن مصرف انرژی به مقدار 55% می‌شود.
  • و در نهایت سیلیس مصرف مواد شیمیایی را تا 40% کاهش خواهد داد.

کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/6-4.jpg

همانگونه که گفتیم اصلی‌ترین کاربرد سیلیس در صنعت تصفیه آب است که مجب می‌شود درصد کثیری از آلاینده‌ها و ذرات معلق آب حذف شوند. 2 مورد کاربرد سیلیس به شرح زیر است:

سیلیس در سختی گیر رزینی

سختی گیرهای رزینی یکی از شیوه‌هایی است که از طریق آن یون‌ها و فلزات سنگین در آب را حذف می‌کنند. اما از آنجایی که دانه‌های رزین بسیار فرار است، آنها را بر روی بستر سیلیس قرار می‌دهند. علاوه بر آن، گذر کردن آب از سیلیس باعث می‌شود که ذرات معلق از آب جدا شده و به نوعی آب، تصفیه هم بشود.

سیلیس در فیلتر شنی

در ابتدای متن نیز اشاره کردیم که کاربرد سیلیس در تصفیه آب از طریق نصب فیلترهای شنی انجام می‌پذیرد. فیلتر شنی درواقع یک نوع مخزن است که یک شیر ورودی و یک شیر خروجی دارد و داخل آن فیلتر و نازل که با دانه‌های شن و سیلیس پوشیده شده، قرار گرفته است. به این صورت زمانی که آب وارد این مخزن می‌شود از روی این سیلیس‌ها عبور کرده و در نتیجه تصفیه می‌گردد. البته باید توجه داشت که چون ممکن است آلاینده‌های آب در مدت زمان انباشته شوند، باید برای پاک کردن سیلیس‌ها از روش شستشوی معکوس استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در صنعت لعاب سازی

موارد کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب

تصفیه آب در زمینه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و به تبع آن از سیلیس نیز استفاده می‌شود. در ادامه برخی از موارد کاربرد سیلیس درجه یک در صنعت تصفیه آب را بیان کرده‌ایم که به شرح زیر است:

  • استخرهای شنا
  • تصفیه آب شهری و روستایی
  • مجتمع‌های تصفیه آب و واحدهای صنعتی
  • تصفیه مایعات و روغن های صنعتی
  • استخرهای پرورش ماهی و میگو و آکواریوم‌ها
  • تصفیه آب فاضلاب در تصفیه خانه‌ها

قیمت سیلیس درجه یک

در پایان مبحث کاربرد سیلیس درجه یک در تصفیه آب باید بیان نمود، در تعیین قیمت سیلیس برای تصفیه آب، عوامل زیادی تأثیر گذار است که مهم‌ترین این عوامل درجه خلوص سیلیس است. زمانی که ناخالصی‌ها در سیلیس زیادتر باشد، قیمت آن نیز به همان مقدار کاهش پیدا می‌کند اما هرچه خلوص سیلیس بیشتر و درجه یک باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین نمی‌توان برای سیلیس یک قیمت واحد و ثابت اعلام نمود.

خرید سیلیس درجه یک

برای خرید سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز و سیلیس درجه یک نیاز به مرجع معتبر دارید که شرکت سیلیس همدان می‌تواند همان مرجع باشد. زیرا تجربه فراوانی در این زمینه دارد و سیلیس‌های پودری با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت سیلیس میکرونیزه و خرید آن به سایت ما مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat