کاربردهای سیلیس میکرونیزه - شرکت سیلیس همدان

در این مقاله از شرکت سیلیس همدان قصد داریم درباره کاربرد سیلیس میکرونیزه در صنایع مختلفی مانند کاشی و سرامیک ، لعاب سازی ، رنگ سازی و دیگر صنایع صحبت کنیم. برای خرید سیلیس و خرید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس میکرونیزه ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت از شرکت سیلیس همدان میتوانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

مقدمه در رابطه با سیلیس میکرونیزه چیست؟

سیلیس میکرونیزه پودری به رنگ سفید است که از خرد شدن سنگ سیلیس در آسیاب، به پودر تبدیل می‌شود. معادن سیلیس در ایران در شهرهای همدان، قزوین، کرمان، اصفهان، خوی و غیره قرار گرفته است. کاربردهای سیلیس میکرونیزه بیشتر در صنعت نمایان است. سیلیس به عنوان دومین ماده معدنی است که به فراوانی در پوسته زمین یافت می‌شود. این ماده به طور طبیعی به صورت بلور و کریستال است.

موارد استفاده سیلیس میکرونیزه

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/kk1.jpg

  • لعاب دادن به کاشی‌ها و سرامیک‌‌ها
  • چسب کاشی
  • تولید سنگ مصنوعی
  • رنگ سازی
  • مجسمه سازی
  • صنایع فولاد
  • تولید سیم و کابل
  • تهیه مواد شوینده مانند خمیر دندان
  • تصفیه آب و فاضلاب
  • شیرین کردن آب دریا
  • تصفیه آب استخر
  • پودر کپسول آتش‌نشانی
  • استفاده در صنایع کشاورزی و کود
  • تولید قالب ریخته‌گری فلزات
  • تولید سیمان و بتن
  • تولید پاک کننده‌های صنعتی و غیره

در زیر به بررسی برخی از کاربرد‌های پودر سیلیس در هر یک از صنایع به تفکیک صحبت شده است.

کاربرد‌های سیلیس میکرونیزه در لعاب کاری

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/k5.jpg

بیشترین استفاده این ماده در لعاب کاری و تولید کاشی و سرامیک است. سیلیس میکرونیز شده سبب مقاومت لعاب سرامیک و کاشی می‌شود. این ماده بر روی کاشی و سرامیک مانند پوشش شیشه‌ای عمل می‌کند، و استحکام مواد سرامیکی در فرآیند تولید و جا به جایی را افزایش می‌دهد.

پودر سیلیس میکرونیزه برای لعاب کاری با آب ترکیب می‌شود و به صورت دوغاب (خمیری رقیق) در می‌آید. دوغاب را با روش‌های مختلفی روی بدنه کاشی و سرامیک قرار می‌دهند و در دمای معینی در کوره حرارت می‌گذارند. این خمیر رقیق مانع از ترک خوردن محصول هنگام پختن می‌شود و راندمان تولید را بالا می‌برد. پودر سیلیس میکرونیز شده برای بهبود خواص ریخته‌گری دوغاب با پلی اسیلات‌ها ترکیب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیلیس گروت

کاربردهای سیلیس میکرونیزه در صنایع بهداشتی

هدف از استفاده سیلیس میکرونیزه در صنایع بهداشتی، جلوگیری از رسوب کردن مواد معدنی بر روی سطوح است. استفاده از این ماده در صابون‌هایی که برای پوست دست استفاده می‌شوند، ممکن است سبب بروز تحریکات پوستی شود. بنابر این بیشتر در صابون‌های ساینده که برای پاک کردن و تمیز کردن سطوح فلزی است، استفاده می‌شود. سیلیس آلودگی‌های ناشی از فسفر را کم می‌کند.

از دیگر کاربردهای این ماده استفاده در خمیر دندان است. این پودرها غیر آلی هستند و اجزایی که به دندان‌ها چسبیده‌اند را بدون ایجاد خراش روی دندان‌ها، پاک می‌کنند و علاوه براین به افزایش ضخامت دندان نیز کمک می‌کند. این ماده همچنین برای افزایش غلظت خمیر دندان‌ها نیز کاربرد دارد.

کاربردهای سیلیس میکرونیزه در صنایع بتن و تولید سیمان

استفاده از پودرهای سیلیس برای تهیه بتن، مواد سیمانی، خمیر، ملات و افزایش مقاومت و دوام در مصالح ساختمانی به کار می‌رود. در صنایع ساختمان سازی، تحقیقات بسیاری در جهت تولید بتن با دوام و پایدار انجام شده است. در این تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از پودر سیلیس میکرونیزه، منافذ بین بتن‌ها را پر می‌کند و به دلیل واکنش پذیری پوزولانی، بیشترین کاربرد را در صنایع بتن و تولید سیمان دارد.

کاربرد سیلیس میکرونیزه در صنایع کشاورزی

این ماده دیواره سلولی گیاهان را تقویت می‌کند و آن‌ها را در برابر آفت‌ها و بیماری‌ها مقاوم می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر سیلیس روی رشد گیاهان، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده:

  • یک ماده مغذی شبه ضروری برای گیاهان به شمار می‌رود.
  • مقاومت گیاهان را در برابر تنش غیر زنده بالا می‌برند.
  • مقاومت گیاهان را در برابر تنش زیستی بالا می‌برند.

کاربردهای سیلیس میکرونیزه در صنایع رنگ سازی

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/k7.jpg

برای تولید سیلیس برای مصارف رنگ سازی به این صورت عمل کرده که پس از استخراج سنگ سیلیس از معدن، و پس از سنگ شکنی و شست وشوی سنگ، آن را دو بار مگنت می‌کنند تا آهن موجود در سنگ به پایین‌ترین سطح خود برسد. پس از آن سیلیس را به داخل خشک کن می‌برند و به سمت آسیاب هدایت می‌کنند. اصلی‌ترین کار سیلیس در صنایع رنگ، پر کردن رنگ دانه‌های رنگ است و به عنوان براق کننده عمل می‌کند. این ماده در سه حالت مات کننده، شفاف کننده و پوشش دهنده به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید:  معدن های سیلیس میکرونیزه

اگر رنگ را برای مصارف شفاف کننده می‌خواهید استفاده نمایید، مقدار سیلیس آن را باید کمتر از دو مورد دیگر استفاده کنید. و برای  مصارف مات کننده، مثدار سیلیس باید بیشتر باشد تا  به رنگ جلوه مات دهد.

انواع رنگ‌های سیلیس‌های میکرونیزه

سیلیس پودری در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و هر کدام در صنایع متفاوتی به کار می‌روند. مثلا استفاده از سلیس میکرونیزه به رنگ سفید، برای تولید مواد و محصولات بهداشتی و شوینده‌های به کار می‌رود. رنگ دیگر سلیس‌ها که در کپسول‌های آتش‌نشانی به کار می‌رود، به رنگ سبز است تا کپسول را در برابر حرارت محافظت کند.

نتیجه‌گیری در رابطه با سلیس میکرونیزه

سیلیس نوعی سنگ و کریستال است که از معادن استخراج شده و در آسیاب‌ها به شکل پودر در می‌آورند. این پودر در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جمله پر کاربردترین این مصارف، استفاده از سیلیس در صنایع کاشی سازی و لعاب کاری است. در این مطلب انواع مختلف کاربردهای سیلیس بررسی شده‌اند.

خرید آنلاین سیلیس میکرونیزه از شرکت سیلیس همدان

سیلیس یک ترکیب معدنی است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. استفاده از سیلیس به‌صورت میکرو سیلیس، بتن سیلیس و سنت بلاست در صنعت لنج سازی یک تحول بزرگ برای این صنعت است. نظرات یا تجربیات خود درباره مقاله کاربرد سیلیس در لنج سازی را با ما به اشتراک بگذارید.

برای خرید سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز و سیلیس درجه یک نیاز به مرجع معتبر دارید که شرکت سیلیس همدان می‌تواند همان مرجع باشد. زیرا تجربه فراوانی در این زمینه دارد و سیلیس‌های پودری با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت سیلیس میکرونیزه و خرید آن به سایت ما مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat