همه چیز درباره سیلیس آکواریوم - سیلیس همدان

در این مقاله از شرکت سیلیس همدان قصد داریم درباره سیلیس آکواریوم صحبت کنیم. برای خرید سیلیس و خرید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس میکرونیزه ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت از شرکت سیلیس همدان میتوانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

سیلیس چیست؟

عنصر سیلیس یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در طبیعت است که با فرمول sio2 شناخته می‌شود. این عنصر در صنایع گوناگون کاربرد دارد. یکی از انواع این سیلس ها، سیلیس آکواریوم است که معمولا به رنگ سفید و کرم و خاکستری تیره یافت می شود. این نوع سیلیس را با نام‌های دیگری نیز همچون شن کف آکواریم و شن سیلیسی می‌شناسند. برای آشنایی و کاربرد بیشتر این نوع سیلیس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. زیرا نکات بسیاری مهمی در ادامه بیان خواهند شد.

سیلیس آکواریوم یا شن کف آکواریوم چیست؟

کف و بستر آکواریوم یکی از اجزای مهم آکواریوم به شمار می‌رود؛ زیرا ماهی‌ها و دیگر موجودات درون آکواریوم، برای جستجوی غذا، کف آکواریوم را حفر می‌کنند و گیاهان نیز برای رشد باید در مکان مناسبی از کف آکواریوم قرار گیرند. این نوع سیلیس‌ها به‌عنوان کانی‌های سخت و غیرفلزی در کف آکواریوم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. شن‌های کف آکواریوم، معمولاً در رنگ‌های سفید، شیری یا کرم و خاکستری تیره وجود دارند و به شکل‌های کریستالی و آمورف در طبیعت یافت می‌شوند. این نوع مادة معدنی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و فشار و فرایندهای شیمیایی دارد و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است.

اهمیت استفاده از شن سیلیس در آکواریوم‌ها

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site.jpg

به‌طورکلی کف آکواریوم‌ها را معمولاً با موادی همچون شن مرجانی، شن سنگی، ماسه‌های مربوط به آکواریوم، شن آکواریوم، سیلیس آکواریوم، شن و ماسه‌های فانتزی و … می‌پوشانند. وجود این‌گونه مواد در بستر آکواریوم‌ها امری ضروری است و فواید بسیاری دارد.

باکتری‌های چرخة نیتروژن در بستر آکواریوم و در بین این‌گونه شن و سیلیس‌ها با تشکیل کلونی، می‌توانند به عمل فیلتراسیون آکواریوم کمک کنند. استفاده از اینگونه سیلیس‌ها به دلیل رنگ زیبایشان علاوه بر زیبایی‌های منحصربه‌فردی که به آکواریوم می‌دهد موجب رشد و شادابی گیاهان درون آکواریوم می‌شود.

بیشتر بخوانید:  میکرو سیلیس چیست؟ آشنایی با فواید و کاربردهای میکرو سیلیس

گیاهان درون آکواریوم، به مکان امنی برای رشد و تغذیه نیاز دارند و استفاده ازاین‌گونه شن‌های آکواریوم موجب می‌شود تا گیاهان مواد غذایی موردنیاز خود را به‌راحتی از طریق ریشه جذب کنند. برای استفاده ازاین‌گونه سیلیس و شن‌ها در بستر آکواریوم ضروری است که از سیلیس‌های نوک‌تیز و برنده استفاده نشود زیرا دچار آسیب به ماهی‌ها و گیاهان کف آکواریوم می‌شود. از دیگر فواید سیلیس‌هایی که در کف آکواریوم قرار می‌گیرد می‌توان به خنثی بودن آن اشاره کرد. در واقع این مواد هیچگونه خاصیت نامطلوب در آب ایجاد نمی‌کند و موجب ترشح سیلیکات‌های مضر و سختی آب نمی‌شود.

کاربردهای دیگر سیلیس آکواریوم

یکی از موارد استفاده از سیلیس آکواریوم، در استخر است. این نوع سیلیس‌ها موجب تمیز شدن آب و ضدعفونی شدن و فیلتراسیون استخر می‌شود. استخرها پس از مدت‌زمان کمی دچار رسوب گرفتگی خواهند شد که استفاده از سیلیس در آن موجب گندزدایی، رسوب نا پذیری، دوام بالای آب در استخر و کاهش مصرف آب می‌شود.

این نوع مادة معدنی در چمن‌های مصنوعی نیز به‌عنوان پرکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به چمن‌های مصنوعی دقت کرده باشید در بین آن‌ها دانه‌های سفید و مشکی به چشم می‌خورد که دانه‌های سفید همان سیلیس و دانه‌های مشکی درون چمن‌ها گرانول هستند که برای پرکردن جاهای خالی بین چمن‌ها و افزایش عمر آن‌ها استفاده می‌شود.

نحوه استفادة سیلیس‌ها در کف آکواریوم

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site2.jpg

برای پوشاندن سیلیس‌ها در کف آکواریوم باید عمقی حدود ۵ تا ۸ سانتی‌متر در نظر گرفته شود. عمق کمتر از ۵ سانتی‌متر برای استفاده از این نوع سیلیس کافی نخواهد بود و عمق بیشتر از ۸ سانتی‌متر نیز ضرر دارد. زیرا در برخی مواقع با ایجاد بستری بدون اکسیژن در کف آکواریوم، گازهای خطرناکی همچون H2S تشکیل و آزاد می‌شود. سولفید هیدروژن یا همان H2S برای ماهیان و آبزیان بسیار مضر است پس باید در انتخاب عمق مناسب برای استفاده از سیلیس ها توجه ویژه ای داشته باشید. برای انتخاب سیلیس مناسب در کف آکواریوم، بهتر است از سیلیس‌های گرد و صیقلی شده و دانه‌ریز استفاده شود؛ زیرا سیلیس‌های نوک‌تیز موجب آسیب رساندن به آبزیان و دانه‌درشت‌ها موجب پنهان شدن و ازبین‌رفتن ماهی‌ها و دیگر آبزیان می‌شود.

بیشتر بخوانید:  کارخانه های تولید سیلیس

علاوه بر سیلیس‌ها و شن‌های آکواریومی برای کف آکواریوم‌ها می‌توان از سنگ زنده استفاده کرد. این سنگ‌ها زنده نیستند ولی به دلیل وجود موجودات زنده بسیاری بر سطح آن، به آن‌ها سنگ زنده می‌گویند. برای انتخاب یک مواد مناسب برای کف آکواریوم ابتدا باید شن و ماسه یا سیلیس آکواریوم را انتخاب کرده و سپس به سراغ سنگ‌های زنده بروید. زیرا امکان رشد جلبک بر روی سنگ‌ها وجود دارد و استفاده از سنگ‌های زنده باید در اولویت آخر قرار گیرد.

خرید سیلیس آکواریوم

در این محتوا به طور کامل درباره سیلیس آکواریوم صحبت کردیم و تمامی نکاتی که باید بدانید را نیز بیان کردیم. امیدوارم پاسخ سوالات خود را به طور کامل گرفته باشید. آیا تجربه‌ای از استفاده از سیلیس دارید؟ نظر شما چیست؟ لطفا این مطلب را برای افرادی که به آن نیاز دارند ارسال کنید تا آنها نیز از نکات مفید موجود در مطلب بهرمند شوند.

برای خرید سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز و سیلیس درجه یک نیاز به مرجع معتبر دارید که شرکت سیلیس همدان می‌تواند همان مرجع باشد. زیرا تجربه فراوانی در این زمینه دارد و سیلیس‌های پودری با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت سیلیس میکرونیزه و خرید آن به سایت ما مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat