هرآنچه باید از سیلیس کف پوش و کاربردهای آن بدانید - سیلیس همدان

سیلیس‌ها یکی از پرکاربردترین مواد در زندگی ما هستند و در اکثر وسایلی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم حضور دارند؛ این مواد به دلیل مقاومت بسیار بالای خود (که در دمای منفی 60 درجه و مثبت 300 درجه هم سالم باقی می‌مانند) مقاومت وسیله‌ای که در آن استفاده می‌شوند را هم بالا می‌برند و اصلی‌ترین دلیل کاربرد آن‌ها نیز همین است. در مقاله قبلی از سایت سیلیس همدان با سیلیس شوینده ها آشنا شدیم، در این مقاله قرار است به طور کامل درباره سیلیس کف پوش صحبت کنیم و دلیل استفاده و مزایای آن را برای شما بیان کنیم. پس حتماً تا پایان همراه ما باشید.

سیلیس کف پوش چه کاربردهایی دارد؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site.jpg

پیش‌ از این که با کارایی دقیق سیلیس کف پوش آشنا شویم، خوب است بدانید که مهم‌ترین دلایلی که از سیلیس در کف پوش استفاده می‌شود، موارد زیر هستند:

  • افزایش طول عمر کف پوش
  • افزایش استحکام
  • افزایش مقاومت در برابر رطوبت
  • افزایش مقاومت در برابر حرارت
  • افزایش مقاومت در برابر ضربه
  • افزایش میزان استقامت

استفاده از سیلیس در انواع کف پوش

کارایی سیلیس در انواع کف‌پوش‌ها متفاوت است و ممکن است در هر نوع کف پوش، به دلایل خاص خود استفاده شود و کارایی خود را داشته باشد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

کف پوش اپوکسی

کف پوش اپوکسی یا بدون درز، نوعی پوشش از جنس پلیمر است که با ضخامت 0.5 تا 5 میلی‌متر، روی کف‌های بتنی، سیمانی، فلزی، سنگی و موزائیکی به‌صورت مایع قرار می‌گیرد. از مزایای این نوع کف پوش می‌توان به مقاومت مکانیکی بسیار بالای آن که می‌تواند حدود 6 تن بار را تحمل کند، تمیزکننده و صاف‌کننده سطح، درزگیری سطوح، شستشوی بسیار آسان و زیبایی بسیار آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  سیلیس پودری میکرونیزه در صنعت رنگ سازی

در این نوع کف پوش، سیلیس در لایه میانی قرار می‌گیرد که به دلیل سختی بسیار بالای آن، مقاومت مکانیکی کف پوش را افزایش می‌دهد. همچنین سبب استحکام بیشتر و افزایش مقاومت در برابر سرما و گرمای آن می‌شود. کف‌ پوش اپوکسی پارکینگ هم در ظاهری صاف و یکنواخت، به‌صورت پرتقالی و سیلیس پاش استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب نوع کارایی‌های آن متفاوت می‌شود. یعنی مدل سیلیس دار آن در سطوحی استفاده می‌شود که نیاز به اصطکاک بالایی دارند که نتیجه دلخواه به‌راحتی حاصل شود.

همچنین از این نوع کف پوش در صنایع زیر بیشتر استفاده می‌شود:

داروسازی، انبارداری، خودروسازی، تولید قطعات کامپیوتر، سالن‌های ورزشی، کارخانه‌های مواد شیمیایی، تصفیه آب، صنایع فولاد، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، تولید مواد غذایی، مواد شوینده، نفت و گاز و پتروشیمی و…

کف پوش بتنی

در کف‌پوش‌های بتنی، نوعی مخلوط از سیلیس‌های دانه‌بندی‌شده مورداستفاده قرار می‌گیرد که باعث بالارفتن میزان استقامت بتن می‌شود. حتی گاهی روی آن 1 تا 2 میلی‌متر سیلیس شکری می‌ریزند که برابر فشار و ضربه زیاد مقاوم‌تر باشد.

این کف پوش از دو سطح رویی و بستر تشکیل شده که سطح رویی هنگام استفاده از کف پوش مشخص است و از مصالح ریز استفاده شده است؛ اما در سطح بستر، مصالح درشت‌تر نیز مورداستفاده قرار گرفته‌اند. از کاربردهای این نوع کف پوش می‌توان به استفاده در پارکینگ‌ها، انبارها، مکان‌هایی که تحت سایش زیاد هستند، کف پله‌های بیرونی، کفسازی صنعتی و تزئینی، رویه شیب‌ها و پیچ‌ها، سیستم‌های روسازی کف و ضد سرخوردگی و… اشاره کرد. در کل در هر نوع کف پوش، کاربرد سیلیس متفاوت است و به دلایل مختلفی از آن استفاده می‌شود که ما در این بخش، به دو مورد مهم‌ترین و پرکاربردترین کف‌پوش‌ها اشاره کردیم.

چطور سیلیس کف پوش تهیه کنیم؟

اما سؤال مهم؛ بهترین نوع سیلیس کف پوش را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

بیشتر بخوانید:  معدن های سیلیس میکرونیزه

در پاسخ به این سؤال باید بگویم که اگر می‌خواهید سیلیس کف پوش یا سیلیس با هر نوع و کاربرد دیگری تهیه کنید، حتماً از شرکت سیلیس همدان کمک بگیرید که به دلیل تجربه بالا و کیفیت بالای محصولات خود، موفقیت‌های بسیار زیادی را تا کنون به دست آورده است.

در واقع سیلیس همدان بیش از 33 سال تجربه فعالیت در این زمینه را دارد و یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه به‌حساب می‌آید؛ همچنین این شرکت اولین تولیدکننده سلیس و مواد معدنی در غرب کشور جز> برترین تولید کننده های سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس میکرونیزه ، سیلیس دانه بندی و سیلیس درجه یک محسوب می‌شود که در نوع خود قابل‌توجه است. نکته مهم درباره خرید از این شرکت، حذف واسطه‌ها است که قیمت را به طرز خوبی برای مشتری کاهش می‌دهد. چرا که در این شرکت خرید به‌صورت مستقیم از کارخانه صورت می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنم حتماً برای خرید سیلیس کف پوش یا هر نوع دیگری، از شرکت سیلیس همدان کمک بگیرید و بهترین کیفیت را در کنار قیمت مناسب تهیه کنید.

کلام پایانی

در این محتوا به طور کامل درباره کاربردهای سیلیس در انواع کف‌پوش‌ها و مزایا و معایب آن‌ها صحبت کردیم و نکات مهمی را به شما بیان کردیم؛ امیدوارم این نکات برای شما مفید بوده باشند و اطلاعاتی که لازم داشته‌اید را به دست آورده باشید. اگر بازهم با وجود توضیحات، سؤال یا نکته‌ای دارید، می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ دهیم و راهنمایی‌تان کنیم. موفق باشید.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat