سیلیس چینی و لعاب سازی-سیلیس همدان

در این مقاله از شرکت سیلیس همدان قصد داریم درباره سیلیس چینی و لعاب سازی صحبت کنیم. برای خرید سیلیس و خرید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس میکرونیزه ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت از شرکت سیلیس همدان میتوانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

مقدمه سیلیس چینی و لعاب سازی

در این مقاله قصد داریم تا با سیلیس چینی و لعاب سازی آشنا شویم و ببینیم موارد استفاده سیلیس در این صنایع به چه صورت است. «سیلیس» یکی از فراوان‌ترین ترکیبات موجود در کره زمین محسوب می‌شود که تا 25 درصد مواد موجود روی پوسته زمین را تشکیل می‌دهد. سیلیس که ماده‌ای غیرفلزی، بی‌رنگ و بسیار سخت است در برابر گرما، اکسیداسیون و ضربه، مقاومت قابل توجهی دارد. این ماده که سیلیکا (sio2) نیز نامیده می‌شود کاربرد گوناگونی در صنایع و فناوری‌های گوناگون دارد.

 سیلیس به عنوان ماده اولیه، در بسیاری از صنایع مانند رنگ‌سازی، چینی و سرامیک‌سازی، ریخته‌گری، ساخت بلور و کریستال، کشاورزی، صنایع بهداشتی و دارویی، لاستیک‌سازی و … به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر سیلیس خالص در طبیعت و بیشتر از معادن سنگ‌های کوارتز به دست می‌آید و در انواع دانه‌بندی‌ها و یا درجات خلوص متفاوت، برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مصارف این ماده در صنایع ساخت و تولید چینی و لعاب‌سازی است.

انواع پودر سیلیس مورد استفاده در صنایع

پودر سیلیس مورد استفاده در صنایع و کارخانه‌های گوناگون، در انواع و دانه‌بندی‌های گوناگونی تولید می‌شود. به طور کلی۴ نوع پودر سیلیس در کارخانه‌های تولید این محصول، فرآوری می‌شود:

  • سیلیس درجه 1 که در صنایع گوناگونی مانند ریخته‌گری و یا تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیلیس درجه 2 که بیشتر در صنایع مرتبط با عمران مانند ساخت سیمان، بتن سبک و آجرهای سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیلیس آمورف که برخلاف دیگر انواع سیلیس، ساختاری ترد و شکننده دارد. این نوع از پودر سیلیس بیشتر در ساخت فیبرهای نوری، سیلیکات‌ها و سیلیکون به کار می‌رود.
  • سیلیس ممتاز و یا میکرونیزه که خالص‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع سیلیس به شمار می‌رود. این ماده که به صورت پودری سفید و با خلوص بالای 99 درصد تولید می‌شود، کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد. خود این سیلیس پودری باکیفیت نیز، در انواع دانه‌بندی‌ها و برای موارد گوناگون استفاده می‌شود. صنایع ساخت مواد شیمیایی، تولید شیشه و کریستال، تولید پشم شیشه، تولید سنگ آکواریوم و سنگ مصنوعی و صنایع چینی و لعاب سازی استفاده می‌شود. سیلیس چینی و لعاب سازی نیز از همین نوع یعنی «سیلیس میکرونیزه» است.
بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در خمیر دندان

لعاب سازی چیست؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/momtaz-site2.jpg

لعاب پوششی شیشه‌ای مانند و معمولا براق است که برای استحکام بیشتر و یا برای جلوه دادن بر روی کاشی و سرامیک و یا ظروف چینی قرار می‌گیرد. «لعاب» پودر سفید و یا رنگی است که از ترکیب پودر چند ماده اولیه به دست آمده و باید با مقداری آب مخلوط شود تا به صورت خمیری رقیق به شکل دوغاب درآید. این ماده دوغاب مانند، با روش‌های مکانیزه و صنعتی بر روی ظروف چینی و یا کاشی و سرامیک، کشیده می‌شود.

این لعاب، حالت چسبنده ندارد اما به درون ظرف سفالی، چینی و یا کاشی و سرامیک نفوذ می‌کند. سپس متریال مورد نظر در جایی مانند کوره دوباره با حرارتی بالا، پخته می‌شود. لعاب پس از حرارت دیدن به صورت لایه‌ای شفاف، مستحم و براق در آمده و روی سطح مورد نظر را کاملا می‌پوشاند. سطحی که روی جسم با سیلیس چینی و لعاب سازی به وجود می‌آید باعث استحکام بیشتر و زیبایی و درخشندگی بیشتر برای متریال مورد نظر خواهد شد.

سیلیس چینی و لعاب سازی چه کاربردی در صنایع گوناگون دارد؟

یکی از کاربردهای مهم سیلیس، در لعاب‌سازی برای ظروف چینی و همچنین برای ساخت و لعاب دهی کاشی و سرامیک است. معمولا از پودر سیلیس ممتاز یا میکرونیزه در تهیه لعاب برای ظروف چینی و همچنین کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. پودر سیلیس را می‌توان ماده اصلی برای تهیه مواد لعابی دانست که چیزی در حدود 40 تا 72 درصد مواد تشکیل دهنده آن را به خود اختصاص می‌دهد.

لعاب سازی کاشی و سرامیک

از سیلیس پودری با درجه خلوص بالا، برای لعاب دهی کاشی و سرامیک استفاده زیادی می شود. برای ساخت کاشی و سرامیک، پس از طی مراحل اولیه، لعاب را که مخلوطی از سیلیس سفید، اکیسدهای فلزات و مواد دیگر است مخلوط کرده و کاشی و سرامیک را در آن غوطه‌ور می‌کنند. در مرحله بعد متریال مورد نظر در کوره پخته شده و مواد لابی مانند یک لایه ضد آب و محافظت کننده عمل کرده و به علاوه، باعث استحکام و زیبایی بیشتر کاشی و سرامیک خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  فروش سیلیس میکرونیزه درجه یک

 این پوشش در اصل پس از پخت با خود کاشی و سرامیک واکنشی شیمیایی داده و تبدیل به لایه‌ای شیشه‌ای می‌شود. معمولا در این روش، از سیلیس میکرونیزه با خلوص بالا و دانه‌بندی 220 و 325 استفاده می‌شود. همچنین از سیلیس در ساخت و لعاب دهی چینی‌های بهداشتی نیز استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره سیلیس لعاب سازی مقاله کاربرد سیلیس میکرونیزه در لعاب سازی را مطالعه نمایید.

لعاب دهی روی ظروف چینی

در فرآیند تولید ظروف چینی، این ظروف ابتدا با استفاده از متریال‌های گوناگون ساخته می‌شوند. پس از طی مراحل اولیه، ظروف بر روی خط تولید در محفظه مواد لعابی ساخته شده از سیلیس چینی و لعاب سازی غوطه‌ور می‌شوند. پس از پخت و در کوره، سیلیس موجود در مواد لعابی به پوششی شفاف و شیشه‌مانند تبدیل شده و باعث استحکام و زیبایی بیشتر ظروف چینی خواهد شد.

خرید سیلیس برای چینی و لعاب سازی

سیلیس مرغوب و با خلوص بالا که به آن سیلیس میکرونیزه گفته می شود، نقش مهمی در صنایع کاشی، چینی و سرامیک سازی داشته و یکی از مهم‌ترین مواد اولیه مصرفی در این صنایع محسوب می‌شود. سیلیس چینی و لعاب سازی با ایجاد یک پوشش محافظ باعث ایجاد یک پوشش کاملا مسطح، مقاوم در برابر نفوذ آب و انواع مواد شیمیایی، افزایش استحکام و زیبایی و جلوه بیشتر محصول نهایی خواهد شد.

خرید آنلاین سیلیس از شرکت سیلیس همدان

برای خرید سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز و سیلیس درجه یک نیاز به مرجع معتبر دارید که شرکت سیلیس همدان می‌تواند همان مرجع باشد. زیرا تجربه فراوانی در این زمینه دارد و سیلیس‌های پودری با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت سیلیس میکرونیزه و خرید آن به سایت ما مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید. معرفی شرکت سیلیس همدان در ویرگول را بخوانید تا با شرکت سیلیس همدان آشنا شوید.

4/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat