سیلیس میکرونیزه در صنعت سیلیکا - سیلیس میکرونیزه همدان

سیلیس میکرونیزه در صنعت سیلیکا :

یکی دیگر از اسفاده های مهم سیلیس میکرونیزه در صنعت سیلیکا است که این صنعت در مواد معدنی و صنعتی و مواد غذایی و دیگر موارد نقش اساسی دارد که در ادامه برای شما توضیح داده ایم .

همانطور که می دانید سیلیس میکرونیزه از سنگ معدن سیلیس بدست می آید و پس از حمل به آزمایشگاه ها و از بین بردن ناخالصی ها آن ها را به آسیاب خانه می‌فرستند و توسط آسیاب های  متفاوت به مش ها و ریز دانه‌ های متفاوت در می آوردند  و در انواع صنعت ها استفاده می شود .

طبق اینکه سیلیس خاصیت و ویژگی های بالایی دارد و پس از افزودن به مواد اولیه هر موادی در هر صنعتی این ویژگی را هم به آن محصولات می دهد استفاده بالایی دارد . در هر صنعت ویژگی منحصر به فرد مورد نیاز همان صنعت را می دهد که مهم ترین این ویژگی ها مقاومت بالا در برابر حرارت و دیگر موارد و ماندگاری بالا در زمان طولانی و چسبندگی مناسب می باشد .

سیلیس در صنعت سیلیکا

سیلیکا و سیلیس میکرونیزه :

جالب است بدانید که سیلیکا همان سیلیس میکرونیزه یا سیلیس پودری است با این تفاوت که مواد های دیگری به سیلیکا اضافه می شود و فقط در یک سری صنعت خاص مورد استفاده قرار می گیرد .
مواد اضافه شده به سیلیس میکرونیزه شامل سیلیسیم دی اکسید یا اکسید سیلیسیم می باشد که به سیلیکا تبدیل می شود ک نام علمی سیلیکا را به خود می گیرد .

سیلیکا در حالت ژل و سیلیس میکرونیزه :

سیلیکا در حالت ژل در دانه بندی و مش های بزرگ تولید می شود که حالت آن جامد است و ساختاری خشک دارد و فقط شکل آن همانند ژل است .

کاربرد سیلیکا ژل :

سیلیکا در حفظ تعادل سایر مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم که در تعادل هورمون ها مؤثرند نیز نقش دارد .

برخی مکمل های دارای این ترکیب ادعا می کنند که سیلیس برای پوست، مو و ناخن مفید است، همچنین برخی  تحقیقات دیگر می گویند این ماده توانایی جلوگیری از بیماری های دژنراتیو، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پشتیبانی از سلامت استخوان ها را دارد. این ویژگی های و خواص کاربردی سیلیکا باعث شده است که انواع صنایع غذایی ، معدنی و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد .

سیلیس در صنعت سیلیکا

کاربرد سیلیکا ژل در مواد غذایی :

در مواد غذایی به عنوان یک رژیم مواد غدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مواد غذایی مانند : سیب، بادام ها، کلم، هویج، گیلاس، خیار، بادام زمینی، غلات سبوس دار، لوبیا سبز، فلفل دلمه ای، اسفناج و غذاهای گیاهی سرشار از فیبر .
توجه داشته باشید که علاوه بر مواد غذایی داروهای خاصی هم هستند که دارای سیلیکا هستند مانند : مزوپور  که  می توان به عنوان مکمل غذایی از آن ها استفاده کرد .

بیشتر بخوانید:  سیلیکون با سیلیکا چه تفاوتی دارد؟

ژل سیلیکا برای جلوگیری از رطوبت و کپک زدن :

ژل سیلیکا به دانه های بوگیر درشت بسته بندی شده گفته می شود که با داشتن اثر خشک کنندگی قادر به جذب رطوبت و یا بخار هستند .
این بسته ها می‌ توانید در جعبه دارو ها و کفش ها و چمدان ها و جعبه های مواد غذایی و هر مکان دیگری که احتمال وجود رطوبت و خراب شدن آن محصول می شود وجود دارد که این سیلیکا ژل سبب جلوگیری از به وجود آمدن رطوبت و در نهایت سبب جلوگیری از کپک زدن و از بین رفتن آن مواد یا محصول  می شود .

سیلیکاژل جاذب خوبی برای آب ، الکل ، فنول ها ، آمین‌ها ، و . . . است که این کار را از راه پیوندهای هیدروژنی انجام می‌دهد . ظرفیت جذب‌کنندگی سیلیکاژل در دماهای پایین بیشتر از آلومینا و زئولیت است ، با این وجود اگر میزان رطوبت کم باشد ، نسبت به زئولیت خاصیت جذب‌کنندگی کمتری نشان می‌دهد .

در مقابل احیای سیلیکاژل ساده‌تر است و با حرارت دادن آن تا دمای ۱۵۰ درجهٔ سلسیوس ممکن می‌شود ، این در حالیست که زئولیت باید تا حدود ۳۵۰ درجهٔ سلسیوس حرارت داده شود .

خواص و کاربرد صنعتی و معدنی سیلیکا :

سیلیکا در صنایع و معادن به طور ویژه و با مقدار بالا مورد بهره برداری ، فرآوری و فروش قرار می گیرد . از سیلیکا در ساخت شیشه های مستحکم ، انواع چینی و اوپال و ظروف خانگی و پذیرایی استفاده می گردد. همچنین استفاده در صنعت کاشی و سرامیک ، استفاده در لعاب های کاشی و سرامیک استفاده در برخی ماده های عایق حرارتی از دیگر استفاده های سیلیکا می باشد .

سیلیکا ژل مایع :

همانطور که گفته شد سیلیکا ژل جامد کاربرد های به خصوص خودش را دارد نکته حائز اهمیت این است که سیلیکا ژل در حالت مایع هم تولید می شود و به بازار عرضه می گردد .
سیلیکا ژل مایع از سديم سيليکات تهیه می شود یعنی به سیلیس پودری یا همان سیلیس میکرونیزه سدیم سیلیکات را اضافه کرده و حالت سيليسيليک اسيد به وجود می آید که مهم ترین کاربرد آن در آستن است .

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه در صنعت ساختمان سازی

انجام آزمايش هاي گوناگون ، عامل هاي موثر در کاهش مواردی مانند زمان گيرش ، قليايي نمودن محيط شستشوي هيدروژل ، استفاده از حلال هاي با کشش سطحي پايين در تهيه الکوژل و يا استوژل و پخت آنها در دما و فشار بحراني اين حلال ها مورد بررسي قرار گرفت  و  با به کارگيري استوژل در نقطه فوق بحراني استن محقق شد .

درجه کیفی سیلیکا :

سیلیکا همانند سیلیس میکرونیزه از چند درجه کیفی تولید می‌ شود : درجه کیفی ممتاز ، درجه کیفی درجه یک ، درجه کیفی دو که در بسته بندی های مخصوص بسته بندی می شوند .

سیلیس در صنعت سیلیکا

سیلیکا آمورف :

سیلیکا آمورف نوعی از سیلیس است که ساختار آن در دمای بالا خیلی زود شکسته می شود و بر خلاف تمامی موارد سیلیس ترد و نرم می باشد. این نوع سیلیس ها در صنایع زیر کاربرد فراوانی دارند از جلمه آنها سیلیکا ژل ، افزودنی بتن ، ساخت فیبر های نوری ، ساخت سیلیکون ، سیلیکات ها.

برای تهیه سیلیس میکرونیزه برای صنعت سیلیکا بهتر است از شرکت هایی بهره ببرید و تهیه کنید که سیلیس در مش های مختلف و درجه بندی های مختلف تولید کند و به بازار عرضه گرداند .
شرکت سیلیس میکرونیزه همدان با تولید سیلیس پودری در صنعت سیلیکا این نیاز شما را برطرف کرده و فروش به صورت عمده و حتی امکان صادر کردن آن هم برای شما قرار داده است .

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat