سیلیس میکرونیزه برای صنعت کشی و سرامیک-سیلیس میکرونیزه همدان

سیلیس میکرونیزه برای صنعت کاشی و سرامیک :

سیلیس پودری به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و سایش و فرسایش که به صنعت ها و محصولات ان می دهد کاربرد زیادی دارد

علاوه بر استفاده در صنعت لعاب سازی در تولید سرامیک و کاشی سیلیس پودری مواد اولیه سازنده ی انهاست لعاب ها طیف گسترده ای از ترکیبات مواد الی و معدنی  که معمولا لعاب مربوط به ان از کوارتز و فلدسپات است که این مواد را پس از اسیاب کردن به حالت خمیری در می اورند تا شکلی نرم را به خود بگیرد و خمیری رقیق حاصل شود.

زمانی که سیلیس پودری را اسیاب و نرم و شکل خمیری رقیق در می اورند ان را بر روی کاشی ها لعاب می دهند و طرح و نقش مورد نظر خود را بر روی ان می نویسند و نقاشی های مد نظر خود را بر روی ان به تصویر در می اورند.

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/8-1.jpg

در صورتی که برای لعاب دهی از سیلیس پودری که از زمان استخراج تا مواد تشکیل دهنده ی ان و اسیاب ان مورد اطمینان نباشد و در ان نا خالصی باشد یا از نظر درجه کیفی پایین باشد سبب می شود تا هنگام لعاب دهی ترک برداشته یا امکان ایجاد نقش و نوشته بر روی ان نباشد .

بنابراین در صنعت کاشی و سرامیک هر کارخانه نیاز به مواد اولیه ای برای لعاب دهی دارد که از هر نظر در بالا ترین سطح خود باشد تا ضرر ها و خسارت هایی را برای محصول تولید شده ایجاد نکند.

شرکت سیلیس میکرونیزه همدان با تولید سیلیس پودری که از هنگام استخراج سنگ ان تا اسیاب و بسته بندی به طور حرفه ای و با دستگاه های پیشرفته صورت می گیرد و این امکان و اطمینان را به شما می دهد تا سیلیس پودری قابل اطمینانی را برای شما عرضه کند و با خیالی راحت می توانید با تعداد زیاد تهیه کنید.

همان طور که در بالا گفته شده است لعاب ها دارای تنوع رنگی هستند که زینت بخش ظاهر و زیبا سازی ظاهر را انجام می دهد اما لعاب های بی رنگی هم داریم که برای ظروف چینی ظریف به کار می رود و حالت پوشش دهی برای ظروف چینی دارد که در این صورت از موادی مثل کربنات کلر و سیلیس و خاک چینی سفید تولید می شود که کاملا بی رنگ و شفاف است .

بیشتر بخوانید:  کاربرد سیلیس در لنج سازی

کاربرد سیلیس میکرونیزه در چسب کاشی

لعاب سازی برای سرامیک ها و کاشی ها از انواع شیشه ها استفاده می شود شیشه هایی که هنگام ذوب به صورت بدون نظم کنار یک دیگر هستند و حالت بلوری پیدا نمی کنند و هنگامی که سرد می شود ملکول های تشکیل دهنده ی ان حالت بلوری گرفته و به شکل منظم کنار یکدیگر قرار می گیرند.

اما یک نوع شیشه که برای لعاب دهی سرامیک و کاشی استفاده فراوان دارد و بیشترین کاربرد را دارد شیشه ای است که از کوارتز ( سیلیس ) تشکیل شده است و تفاوتی که با دیگر شیشه ها دارد به این صورت است که زمانی که سرد و جامد است ان را به حالت مذاب نمی توان تبدیل کرد.

در صورتی که دیگر شیشه ها بار ها می توان ان را به حالت مذاب و به حالت جامد در بیاوریم و تنها شیشه ای که این خاصیت را ندارد شیشه ای است که حاوی کوارتز (سیلیس ) است زیرا ملکول های ان دیگر به حالت اول بر نمی گردد.

این نوع شیشه که برای لعاب دهی کاشی و سرامیک استفاده می شود در دمای 1710 سانتی گراد تولید می شود و با ذوب کردن شیشه های ازمایشگاهی حاوی کوارتز تهیه می شود و کاشی و سرامیک را لعاب دهی می کنند .

خرید پودر سیلیس میکرونیزه چسب کاشی

مقدار سیلیس بستگی به در جه حرارت دارد در صورتی که میزان درجه حرارت کم باشد حرارت هم پایین است و اگر مقدار سیلیس بالا باشد میزان درجه حرارت هم بالا تر می رود و در صنعتی که میزان سیلیس بالا باشد نسبت به صنعتی که مقدار سیلیس پایینی دارد مقاوم ترند و کمتر تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار می گیرد .

بیشتر بخوانید:  کاربرد سیلیس در کشتی سازی

وجود سیلیس به مقدار زیاد در صنعت لعاب سازی مشکلی ایجاد نمی کند و فقط نقطه جوش را بالا تر می برد.

همان طور که می دانید طبق صنعت مورد استفاده سیلیس پودری را در مش های ( ریز دانه هایی که توسط اسیاب ها در قطر ها و اندازه های مختلفی تولید می شود ) مختلف تولید و بسته بندی می کنند و صنعت لعاب دهی کاشی و سرامیک از این قائله جدا نیست .

صنعت کاشی و سرامی در انواع قطر ها و اندازه های مختلفی بسته بندی می شود که رایج ترین ان مش های در اندازه های 180 – 220 – 320 تولید می شود و به بازار عرضه می گردد و طبق قطر و اندازه های مختلف ریزدانه ها بسته بندی های متفاوتی دارند.

سیلیس پودری علاوه بر زیبایی که به کاشی و سرامیک توسط رنگ ها و امکان کشیدن نقش بر روی انها را می دهد سبب مقاومت انها در برابر سایش و حرارت و مواد شیمیایی می شود.

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

خرید سیلیس میکرونیزه

با توجه به سابقه درخشان شرکت سیلیس همدان در زمینه تولید سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ، سیلیس دانه بندی ، سیلیس درجه یک ، آنتراسیت و سیلیس میکرونیزه و سایر مواد معدنی برخی از افراد با متصل کردن خود به واحد تولیدی و ساخت سایت و انجام فعالیت هایی با برند سیلیس همدان و یا تشابهات اسمی به شرکت سیلیس همدان اقدام به فروش محصول بی کیفیت کرده، همین امر سبب شده است تا مشتریان عزیز در خرید از واحد تولیدی سیلیس میکرونیزه همدان (شرکت سیلیس همدان) هوشیاری بیشتری را داشته باشند. شما میتوانید برای خرید سیلیس میکرونیزه با توجه به تنوع محصولات شرکت سیلیس همدان و واحد تولیدی میکرونیزه همدان برای اطلاعات دقیق تر با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت سیلیس همدان

08132312334

09183511076

09121640259

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat