سیلیس سد سازی-شرکت سیلیس همدان

در مقاله قبلی سایت شرکت سیلیس همدان در رابطه با بهترین نوع سیلیس در پشم شیشه صحبت کردیم. امروز برای شما علاقه مندان به سیلیس و موادمعدنی قصد داریم در رابطه با سیلیس سدسازی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

سیلیس ماده‌ای است که به صورت ترکیب با اکسیژن به مقدار زیاد در پوسته زمین وجود دارد. با توجه به خواص فیزیکی و شیمیایی آن کاربردهای زیادی در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها برای این وجود دارد. از وسایل کوچک در زندگی روزمره تا خوراکی‌‌ها و صنایع مختلف، سیلیس به کار رفته و زندگی‌ها را راحت‌تر کرده است. از جمله صنایعی که سیلیس در آن استفاده می‌شود سد سازی است. کاربرد سیلیس سد سازی را دگرگون کرده و بسیار آن را

ارتقا داده است. به این صورت که استفاده از این ماده سبب افزایش مقاومت مواد استفاده شده و کاهش نفوذ پذیری آن را سبب شده و این صنعت و بسیاری از صنایع دیگر را مورد تغییر و تحول قرار داده است. در این مقاله راجع به خواص سیلیس و کاربرد آن در صنعت سد سازی صحبت می‌کنیم.

سیلیس چیست؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/02a-1.jpg

سیلیس یا اکسید سیلیسیم که به آن سیلیکا هم گفته می‌شود بیشتر در ماسه یافت می‌شود. فرمول شیمیایی این ماده SiO2 است و به اشکال مختلفی در طبیعت وجود دارد. سه فرم کریستالی، کوارتز و کریستوبالیت انواع معمول آن هستند. پودر سیلیس هم که از ذرات سنگ کوارتز به دست می‌آید هم در صنایع مختلف کاربردهای مخصوص به خودش را دارد. همچنین این ماده برای ساخت مواد مختلف می‌تواند به ترکیب با عناصر فلزی و اکسیدهای مختلف در بیاید. تمام اشکال این ماده جامد هستند. خواص فیزیکی و شیمیایی که این ماده در دارد، آن را مستعد استفاده در صنایع مختلف می‌کند. در ادامه با هم خواص و کاربرد سیلیس را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:  فروش سیلیس الکترود

خواص مختلف سیلیس و مثال‌هایی از کاربرد آن

سیلیس یا دی اکسید سیلیکون از نطر اتمی ساختار بسیار شبیه به الماس دارد. این ماده در آب نامحلول است و واکنش پذیری بسیار کمی هم دارد. مولکول آن بسیار پایدار است و به دلیل نارسایی الکتریکی از آن به عنوان عایق هم استفاده می‌شود. این خواص به استفاده سیلیس در موارد مختلف کمک بسیاری می‌کنند. در صنایع خوراکی در غذاهایی که به صورت پودر هستند سیلیس مانع از به هم چسبیدن ذرات خوراکی می‌شود.

سیلیس در نوشیدنی‌ها به عنوان عامل ضد تولید کف، عامل تهویه و تثبیت کننده سرما به‌کار می‌رود. از دیگر مثال‌های کاربرد آن استفاده آن در ساخت کاغذ و چسب و بسته بندی مواد غذایی است. مثال‌های بسیار زیاد دیگری از کاربرد سیلیس در صنایع الکترونیکی، شیمیایی، دارو سازی، کشاورزی و… وجود دارد که اشاره به تمام آن‌ها در این مقاله جا نمی‌گیرد. ما در اینجا می‌خواهیم استفاده سیلیس سد سازی را مورد بررسی قرار دهیم.

کاربرد سیلیس سد سازی را چگونه تحت تاثیر قرار میدهد؟

یکی از استفاده‌های بسیار رایج سیلیس استفاده از آن به صورت ماسه در ساختمان سازی و تهیه بتن است. اضافه کردن دوده سیلیسی به مخلوط دارای بتن سبب واکنش سیلیس با کلسیم هیدروکسید شده و سبب ترکیب آن در منافذ ریز بتن شده و ماده کریستال سیلیکات کلسیم را تولید می‌کند. در نتیجه بتن تولید شده تراکم بیشتری داشته، نفوذ پذیری آن کاهش یافته و خواص دیگر آن تقویت می‌شود. همان طور که با این شیوه ساختمان سازی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، سیلیس به ساخت سازه‌های مورد استفاده در سد سازی هم کمک می‌کند.

به عنوان مثال یکی از روش‌های سد سازی سریع‌تر و کم هزینه‌تر استفاده از سدهای بتن غلتکی است که سیلیس در آن استفاده می‌شود. این‌کار به نسبت مواد معمولی که برای سد سازی استفاده می‌شوند مقاومت بیشتر و نفوذ پذیری کمتری داشته و سبب ارتقا در صنعت سد سازی می‌شود. طبق تحقیقات سدهای ساخته شده به این روش در طول زمان نسبتا طولانی هم به نسبت دیگر موارد مقاومت بیشتری نشان داده‌اند و کمتر دچار آسیب شده‌اند. پس استفاده از این ماده در سد سازی هم سبب تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی شده است.

بیشتر بخوانید:  کاربرد سیلیس در لنت سازی

همچنین گاهی بتن‌های پلاستیک که با اضافه شدن سیلیس و نانو سیلیس ساخته می‌شوند در سد سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این‌کار سبب کنترل تراوش سدها، جلوگیری از انتشار یافتن مواد آلوده به سفره‌های آب زیر زمینی و… می‌شود. این روش با محیط و خاک سازگار است، نفوذ پذیری بسیار کمی دارد و همچنین مقاومت آن هم بسیار افزایش یافته است. این دو حالت مثال‌های بودند که چگونه کاربرد سیلیس سد سازی را مورد تحول قرار داده است.

سیلیس سد سازی و سیلیس همدان

یکی از مهمترین مواردی که در صنایعی که سیلیس در آن‌ها استفاده می‌شود بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از سیلیس مرغوب و مناسب است. شرکت سیلیس همدان با بیش از 32 سال سابقه کار در زمینه فروش سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس درجه یک و سیلیس میکرونیزه ، یکی از شرکت‌های بی نظیر در این زمینه است. این شرکت با شعار مشتری مداری و صداقت همواره هدف خود را افزایش کیفیت محصول عرضه شده و قیمت مناسب آن قرار داده است و سیلیس مورد نیاز بسیاری از صنایع موجود در کشور را تامین می‌کند. این شرکت همچنین اولین تولید کننده سیلیس و مواد معدنی در غرب کشور است.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat