سیلیس رنگ و رزین - شرکت سیلیس همدان

صنایع الکترونیکی، کشاورزی، مواد خوراکی، شیشه سازی، ساختمان سازی و بسیاری از موارد و صنایع دیگر از کاربردهای سیلیس در زندگی انسان‌ها است. این ماده در بخش‌های مختلفی از زندگی ما انسان‌ها وارد شده است و به مقدار زیادی استفاده می‌شود. خواص مولکولی، فیزیکی و شیمیایی این ماده سبب می‌شوند استفاده آن در قسمت‌های مختلف میسر شود. از جمله کاربردهای دیگر سیلیس رنگ و رزین است که در این صنعت نیز نقش مهمی دارد. در مقاله قبلی از شرکت سیلیس همدان به معرفی سیلیس گروت پرداختیم. در ادامه قصد داریم به ویژگی‌های سیلیس و استفاده آن در رنگ و رزین بپردازیم.

سیلیس و استفاده‌های آن

سیلیس با فرمول SiO2 فراوان‌ترین ترکیب اکسیدی روی زمین است. این ماده به صورت آزاد و در ترکیب با سایر اکسیدها وجود دارد. این ماده در صنایعی مثل شیشه سازی، چینی سازی، سرامیک سازی، تولید ماسه و ساختمان سازی، ریخته گری، صمایع الکترونیک و بسیاری از صنایع دیگر کاربردهای بسیار دارد. خواص منحصر به فرد این ماده قابلیت کاربردهای بسیار را به آن می‌دهند.

از شکل اتمی شبیه الماس تا عایق بودن الکتریکی، نامحلولی در آب، عدم واکنش پذیری و… . سیلیس به شکل‌ها و فرم‌های مختلفی در طبیعت یافت می‌شود و با توجه به آن‌ها استفاده‌های مختلفی هم دارد. همچنین پودر سیلیس هم نوعی از شکل‌های آن است که در صنایع مختلف استفاده‌های مخصوص به خودش را دارد. همچنین مقاومت بسیار زیاد سیلیس در برابر گرما و سرما و بسیاری از موارد دیگر سبب استفاده‌های وسیع‌تری از این ماده شده است. این ماده به سادگی در برابر حرارتی 300 درجه‌ای و سرمایی تا منفی 60 درجه قرار می‌گیرد و یخ نمی‌زند.

مثال‌هایی از کاربردهای سیلیس

در ادامه به بعضی مواردی که سیلیس در آن‌ها استفاده می‌شود می‌پردازیم. اولین مورد شیشه سازی است. ترکیب سیلیس با موادی مانند سودا و فلدسپار، تولید با کیفیت‌ترین شیشه‌ها را می‌کند و یکی از صنایعی که سیلیس در آن بسیار پر مصرف است صنعت شیشه سازی است. دومین مورد آن استفاده از سیلیس در ساخت سرامیک و سنگ سازی است.

بیشتر بخوانید:  سیلیس چینی و لعاب سازی

 به دلیل ظاهر زیبای سیلیس به حالت کوارتز، از آن برای تهیه سنگ‌های نمای منازل و سرامیک‌های مختلف استفاده می‌شود. مثال بعدی استفاده در ریخته گری است. به دلیل نقطه ذوب بالای سیلیس، از آن برای تهیه قالب‌های ریخته‌گری استفاده می‌شود و موادی مثل فولاد، آهن، آلیاژهای مختلف و… را در آن می‌ریزند.

سیلیس رنگ و رزین را چگونه تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/10/zarin.jpg

همان‌طور که گفته شد سیلیس ماده‌ای بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف است. سیلیس رنگ و رزین را هم مثل بسیای از صنایع دیگر دستخوش تغییر کرده است. در رنگ سازی سیلیس برای افزایش دوام محصولات، مقاومت آن‌ها در برابر هوا و همچنین به عنوان منبسط کننده رنگ به کار می‌رود. استفاده از سیلیس به صورت پودر شده اگر کیفیت مناسبی داشته باشد، می‌تواند شما را از استفاده از رنگ دانه‌ها که قیمت بالایی دارند بی نیاز کرده و هزینه‌ها را به مقدار زیادی کاهش دهند.

 پس تولید کنندگان رنگ از سیلیس با کیفیت استفاده می‌کنند که بدون افت کیفیت قیمت تمام شده محصول را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از سیلیس سبب تولید رنگی با بازتابندگی، یکنواختی و جذب بالا می‌شوند. تمام این موارد سبب می‌شوند رنگ تولید شده بسیار با کیفیت‌تر باشد و همچنین استفاده از سیلیس سبب مقاومت رنگ در برابر ترک برداشتن و فرسوده شدن در طی زمان می‌شود.

کیفیت و درجه سیلیس

با توجه به کاربرد بسیار وسیع سیلیس در موارد مختلف مانند مثالی که درباره سیلیس رنگ و رزین زده شد، موردی که بسیار اهمیت دارد استفاده از سیلیس با کیفیت است که مورد توجه تمام صنایع قرار دارد. سیلیس‌ها دارای درجه‌ای نیز می‌باشند که درصد خلوص سنگ سیلیس را مشخص می‌کند و در هر صنعتی با توجه به استفاده‌ای که قرار است از آن بشود، درجه مورد نظر انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  میکرو سیلیس چیست؟ آشنایی با فواید و کاربردهای میکرو سیلیس

سیلیس به‌طور کلی دارای سه درجه است. سیلیس درجه 1 خلوصی نزدیک به 95 درصد دارد و بیشتر در صنایع شیشه سازی و تولید پشم شیشه به کار می‌رود. نوع درجه 2 آن خلوص بین 85 تا 95 درصد دارد و در صنایع تولید ماسه و ریخته گری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. نوع آخر و درجه 3 آن هم که خلوص 70 تا 85 درصدی را دارد در آجر سازی و تولید سیمان و بتن به کار گرفته می‌شود. جدا از درصد خلوص سیلیس، کیفیت آن همیشه جداگانه مورد توجه قرار می‌گیرد.

خرید سیلیس رنگ و رزین

شرکت سیلیس همدان اولین تولید کننده سیلیس و مواد معدنی در غرب کشور است که چیزی حدود 32 سال در زمینه فروش سیلیس مرغوب و سیلیس فوق ممتاز و سیلیس میکرونیزه سابقه دارد. این شرکت همواره در تلاش بوده است که بهترین کیفیت را با کمترین قیمت تمام شده به دست مشتری برساند و محصولات مختلف سیلیس آن در تمام صنایع کشوری برای تولید موارد بسیار زیادی به کار می‌روند. صنایع رنگ سازی، ساختمان سازی، لاستیک سازی، سیم و کابل، پی وی سی، کامپوزیت و بسیاری از موارد دیگر در این دسته قرار می‌گیرند. تمام سیلیس‌های تولید شده در این شرکت بهترین کیفیت و درجه خلوص را دارا هستند.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر محصولات شرکت سیلیس همدان مانند آنتراسیت توییتر و اینستاگرام شرکت سیلیس همدان را دنبال نمایید.

5/5 - (50 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat