بهترین نوع سیلیس در پشم شیشه-شرکت سیلیس همدان

در مقاله گذشته از شرکت سیلیس همدان در رابطه با چسب سیلیس آشنا شدید، امروز در وبلاگ سایت شرکت سیلیس همدان برای شما علاقه مندان یک مقاله کاربردی تحت عنوان آشنایی با بهترین نوع سیلیس در پشم شیشه آماده کرده ایم. در ادامه همراه شرکت سیلیس همدان باشید.

سیلیس در پشم شیشه

پشم شیشه الیاف ظریفی از شیشه و سیلیس است که در توده‌ای پشمی درهم‌تنیده شده است و به‌عنوان نوعی فیلتر در عایق‌بندی از آن استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی پشم شیشه و اینکه سیلیس در پشم شیشه از چه نوع است، می‌پردازیم.

معرفی پشم شیشه

خاصیت به دام انداختن هوا و استفاده از آن به‌عنوان نوعی عایق حرارتی، امری است که در طبیعت و در پوشش بدن حیوانات از گذشته تا به امروز مرسوم بوده است. پشم شیشه نیز از این خاصیت بهره‌جویی می‌کند. پشم شیشه از دو ماده اصلی شن و ماسه سیلیس ساخته می‌شود که سیلیس در پشم شیشه از نوع سیلیس ممتاز است که در ادامه به آن می‌پردازیم. شیشه بازیافتی (کولت) و مواد اتصال‌دهنده از دیگر ترکیباتی هستند که به این دو ماده اصلی اضافه می‌شوند.

این مواد مذاب، در سانتریفیوژهای مخصوص با سرعت بالا به گردش درمی‌آیند و از طریق یک شبکه ریز و با استفاده از نیروی گریزازمرکز، شکل الیاف به خود می‌گیرند. این الیاف پس از اضافه‌شدن سایر اتصال‌دهنده‌ها و موادی مانند رزین برای استحکام و ثبات بیشتر، به‌صورت حصیرهای پشمی درآمده و در قالب رول یا پانل بسته‌بندی می‌شوند و بر روی پالت‌های چوبی در انبار ذخیره می‌شوند.

در این فرایند بسیاری از محفظه‌های کوچک هوا، در دام الیاف شیشه و در بین دانه‌های سیلیس قرار می‌گیرند و این حباب‌های کوچک هوا هستند که خاصیت عایق بودن را در پشم شیشه ایجاد می‌کنند. بنابراین می‌توان این‌گونه برداشت کرد که ضریب یکنواختی و مرغوبیت دانه‌های سیلیس در پشم شیشه می‌تواند حائز اهمیت قرار گیرد.

خواص پشم شیشه و کاربردهای آن

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/07/pic3.jpg

پشم شیشه یک ماده عایق حرارتی متشکل از الیاف شیشه‌ای درهم‌تنیده و انعطاف‌پذیر است که باعث می‌شود هوا “بسته‌بندی” شود و در نتیجه چگالی کمی ایجاد می‌کند اما این چگالی می‌تواند از طریق فشرده‌سازی و مواد اتصال‌دهنده‌ای که به پشم شیشه اضافه می‌شود؛ تغییر کند.

بیشتر بخوانید:  سیلیس میکرونیزه برای صنعت بتن سازی

پشم شیشه می‌تواند یک ماده شل باشد که در اتاق زیر شیروانی دمیده شود یا همراه با یک اتصال‌دهنده فعال، در زیر ساختارها، ورق‌ها و پانل‌ها اسپری شود. رول‌های پشم شیشه برای عایق‌کاری سطوح صاف مانند عایق دیوارها و همچنین برای عایق‌کاری لوله‌ها و نیز عایق صدا (آکوستیک) استفاده می‌شوند.

سیلیس در پشم شیشه و انواع دیگر آن

سیلیس در دسته مواد معدنی قرار می‌گیرد و از دو عنصر سیلیکون و اکسیژن که خود از فراوان‌ترین عناصر موجود در پوسته زمین هستند؛ تشکیل شده است. سیلیس به‌صورت بلوری شکل معمولاً یافت می‌شود و فرمول شیمیایی آن به‌صورت SiO2 است. کوارتز، کریستوبالیت و تریدیمت از جمله اصلی‌ترین سیلیس‌های کریستالی هستند.

ماسه سیلیس در ساختمان‌سازی و در فرایند جاده‌سازی استفاده می‌شود. همچنین از سیلیس در سنگ‌زنی و پرداخت شیشه استفاده می‌شود. شایان‌ذکر است که از مشتقات آن به‌عنوان ماده نسوز و همچنین ماده‌ای که می‌تواند رطوبت را خشک کند نیز استفاده می‌شود.

سیلیس‌ها بر اساس میزان خلوصشان معمولاً به سه دسته ممتاز، درجه 1 و درجه 2 تقسیم می‌شوند که بنا بر نوع کاربری و صنعتی که در آن سیلیس موردنیاز است؛ مشتریان از میان این سیلیس‌ها اقدام به انتخاب و قصد خرید می‌کنند. سیلیس در پشم شیشه در گروه سیلیس‌های ممتاز یا درجه 1 قرار می‌گیرد.

سیلیس دانه بندی و موارد مصرف سیلیس

https://silismicronize.com/wp-content/uploads/2021/08/danebandi.jpg

سیلیس ممتاز

این سیلیس از دانه‌بندی منظم و کیفیت بالایی برخوردار است و از نظر ظاهر در گروه سفیدترین و خالص‌ترین نوع سیلیس‌ها قرار می‌گیرد. همین موارد این سیلیس را یکی از بهترین گزینه‌های انتخاب برای سیلیس در پشم شیشه قرار داده است. خلوص بالای آن (نزدیک به 99 درصد) این سیلیس را از سایرین متمایز ساخته است؛ اما ازآنجاکه فرایند تولید این سیلیس و رسیدن به این حد از درجه خلوص مشکل بوده و هزینه بیشتری نسبت به انواع دیگر سیلیس‌ها به همراه دارد؛ عرضه این محصول معمولاً در تناژ بالا صورت می‌گیرد و صنایع بلور و شیشه از مصرف‌کنندگان اصلی این نوع از سیلیس‌ها به‌حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید:  کاربرد های سیلیس میکرونیزه

موارد مصرفی سیلیس ممتاز

سیلیس درجه یک

سیلیس درجه یک اگرچه با خلوص 98 درصد از لحاظ کیفیت در پشت سر سیلیس ممتاز قرار می‌گیرد؛ اما ساده‌تر بودن فرایند تولید آن نسبت به سیلیس ممتاز و ارزان‌تر در آمدن قیمت خرید، باعث شده است که این محصول متقاضی بیشتری نسبت به سیلیس ممتاز به دنبال داشته باشد. سیلیس درجه 1 همانند سیلیس ممتاز، در صنعت پشم شیشه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد مصرفی سیلیس درجه یک

سیلس درجه دو

این سیلیس با درجه خلوص 90 درصدی به نظر از لحاظ کیفیت فاصله چشم‌گیری با دو سیلیس ممتاز و درجه 1 دارد اما این سیلیس مانند سیلیس‌های گفته شده استاندارهای اصلی را دارا بوده و شاید از حیث ویژگی‌های ظاهری نظیر رنگ، اندکی با آن دو متفاوت است.

موارد مصرفی سیلیس درجه دو

  • صنایع کریستال
  • صنایع ریخته‌گری
  • کاشی و سرامیک
  • شیشه و بلورسازی
  • و …

حرف آخر در انتخاب سیلیس در پشم شیشه

پشم شیشه به‌عنوان یکی از عایق‌های کارآمد، امروزه در موارد مصرفی بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنچه کیفیت پشم شیشه را تضمین می‌کند استفاده از سیلیس مناسب و باکیفیت در ساختار این محصول است زیرا به طور میانگین سیلیس در پشم شیشه نزدیک به نیمی از ماده اصلی آن را تشکیل می‌دهد. شرکت سیلیس همدان با بیش از 32 سال سابقه در زمینه فروش سیلیس و به‌عنوان اولین تولیدکننده سیلیس و مواد معدنی در غرب کشور می‌تواند راهنمای بسیار خوبی در امر خرید سیلیس‌های ممتاز ، سیلیس فوق ممتاز سفید و درجه 1 برای صنعت پشم شیشه و سایر سیلیس‌ها مانند سیلیس میکرونیزه در صنایع رنگ‌سازی باشد.

اینستاگرام شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://instagram.com/hamedansilica

آپارات شرکت سیلیس میکرونیزه همدان : https://www.aparat.com/hamedansilica

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسیلیس میکرونیزهخرید سیلیس
Open chat